Onze buren gooien al hun afval in één container. Gewoon afval + glas, papier, plastic en zelfs blikjes verf en gebruikte kwasten. Is dit strafbaar is?
Ik stoor me hier vreselijk aan omdat wij juist heel bewust met ons afval omgaan. Echt álles scheiden wij tbv ons milieu. Ik kan niet begrijpen dat mensen te lui zijn om naar een papierbak te lopen of glas in de glasbak te doen! Terwijl die op nog geen 400 meter van ons huis staan.
een andere hele belangrijke is dat het goedkoper(effcienter)is het groen eruit te halen
glas blik en textiel zelfde verhaal dat zijn goede &goedkope grondstoffen en worden vaak door bedrijven ingezameld die er geld mee verdienen al dan niet gesubsidieerd
en het is lang niet meer waar dat alle gft afval bij de bruine bakken komt(hardnekkige fabel) er word een heleboel wel gecomposteerd een ex collega van mij heeft op zo'n instalatie gewerkt wel is het zo dat veel groen dat gemeentes bij het onderhoud aan plantsoenen verkrijgt in elektricteit centrales word verbrand onder het motto groene stroom
afval scheiden is een goede zaak wat de argumenten ook zijn
zoals gansewinkel zelf zegt
''afval bestaat niet''
zelf zou ik me niet druk maken om een stel dat het niet doet
En als wij ook maar één fout dingetje in de kliko gooien zijn we gelijk het bokkie, maar dergelijke mensen komen op een of andere manier overal mee weg.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.