Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het zou goed zijn als het als een beroep werd gezien want dan kreeg je er tenminste een opleiding voor en bijscholing als het lastig wordt. Nu moet je alles maar zelf uitzoeken terwijl het echt heel lastig is om goed op te voeden. Maar laten we dat dan ook voor vader doen want dat is net zo lastig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Een beroep? Krijg je er geld voor dan?
Het is een zegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen van beide...

Geen beroep want het kost alleen maar geld...

en geen roeping want je wordt het vaak tegen wil en dank...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is waar, een beroep behoort geld op te leveren. Maar als je de hele dag mee bezig ben voelt het wel zo aan.
Het ligt er maar net aan of je het leuk vind of niet.
Soms zie ik het als een fulltime-job, die ik (normaal gezien) naast mijn andere werk moet doen en waarvoor ik dan ook nog eens niet betaald krijg, en wat het ergste op die momenten is: ik krijg geen waardering.
Op de momenten dat ik wel waardering krijg of mezelf erg voldaan voel over de manier waarop ik bepaalde problemen heb opgelost, dan voelt het als een zegen, roeping, of hoe je het ook wilt noemen.

Zoals bij iedere baan of hobbie denk ik: soms is het leuk en soms moet het gewoon even omdat je er verplichtingen aan hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
thnx
sinds manneer krijg je betaalt voor moeder zijn dan (tenzij je een draag moeder bent of werkt in een weeshuis) het lijkt mij als man zijnde een zegen en een last.

Toegevoegd op 24-05-2009 00:07:38
met "als man zijnde" bedoel ik natuurlijk vanuit mijn stand punt gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen van beiden, op een gegeven moment is het er gewoon. Daar kan je voor de rest weinig aan doen. Had je negen maanden eerder maar moeten bedenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen van beide.
Beroep zie ik als iets waarvoor je betaald wordt (en de kinderbijslag lijkt me niet toereikend). Roeping is meer iets waartoe je je geroepen voelt...
Of dat echt bij moeder zijn past betwijfel ik. Oke, mensen die het niets lijkt zullen er niet aan beginnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een fulltime moeder is de best betaalde baan, omdat het salaris uit liefde bestaat........

Moeders zijn de enige werknemers die nooit een vrije dag hebben........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ambtenaar zijn dat is pas is een roeping (kwam ik na een jaar achter en ben gauw weer vertrokken want ik voelde me niet geroepen...). Maar moeder zijn is een godsgeschenk althans voor mij, m'n broers en zusters toen vader al jong het leven liet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een biologisch gegeven zou ik zeggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem aan dat ik hier ook vader mag lezen.
Voor mij is het een keuze geweest, of ik voelde mij geroepen om die taken op mij te nemen, een roeping zo je wilt.
Wat mij opvalt bij andere gezinnen is dat er veel zijn die het ouderschap uitbesteden om voor hen moverende redenen. Die nemen het ouderschap er maar voor enkele uren bij. (Denk aan creche, naschoolse opvang etc)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij is het een voorrecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kinderen neem je niet die krijg je.
Dus een eer denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen van beide
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie totaal het verband met beroep niet. Je wilt een kind en daar moet je wat tijd aan besteden. Onbetaald. Als je veel tijd kwijt bent aan (bijvoorbeeld) je paardrijhobby is het toch ook geen beroep? Als je het moeder zijn dan toch wilt definiëren komt het het dichtst in de buurt bij 'hobby'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding