Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gaat het CDA doen met al die 'meningen' die tijdens het congres worden gegeven?

Op dit moment hoor ik allemaal emotie-uitingen van allerlei mensen. Laten ze die mensen gewoon maar praten of wordt het ook serieus genomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Die mensen die hun mening geven *zijn* het CDA. Hun opmerkingen zijn in feite niet gericht aan het bestuur of de fractie, maar aan elkaar.

Ze hopen elkaar te beïnvloeden, omdat straks het moment komt waarop het congres gaat stemmen over bepaalde resoluties, voor en tegen de akkoorden die er nu liggen. De mensen die hun mening geven hopen dat de mensen die nog niet zeker zijn van hun stem hetzelfde stemmen als zijzelf.

Dat is tenminste in theorie hoe het werkt. Uiteraard wordt er ook onder water een hoop geregisseerd door het bestuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het CDA gaat helemaal niks doen met al die reacties. Tijdens het congres wordt op enkele reacties gereageerd maar na het congres gaat het CDA regeren en de negatieve reacties zo snel mogelijk vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een emotioneel argument is nooit steekhoudend. De enkeling die werkelijk iets aandraagt wordt serieus genomen, maar alleen als het CDA er iets mee kan. Die kans is zeer gering.

Congressen in deze vorm worden ook gehouden om mensen het idee te geven dat ze inspraak hebben. In wezen is het een wassen neus. Mensen voelen zich belangrijk als ze het woord mogen voeren en hebben daarna nauwelijks nog de behoefte om te controleren of er iets met hun woorden wordt gedaan.
Ze denken dat er geluisterd wordt, terwijl er alleen door de voorzitter wordt gecontroleerd of de spreektijd niet wordt overschreden.

Dit alles heet democratie.
14 jaar geleden
De individuele CDA-er ventileert zijn/haar alleen zijn/haar mening maar bij dit congres.

Men hoort de argumentatie aan en meer niet..straks wordt er gestemd.

Wat we horen is hoofdzakelijk..NIET DOEN..maar pas op..

Ik heb gedurende mijn leven al vaker gehoord een partij fel tegen iets gekant was..

Maar toen het puntje bij het paaltje kwam..stemde men zeer dikwijls..zogezegd..knarsentandend..vóór.

Ik ben derhalve heel erg benieuwd of men thans de moed heeft zich tegen samenwerking met de PVV te keren en dus deze keer wèl NEE durft te zeggen tegen het onderhandelingsresultaat van M. Verhagen enz.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing