Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het nieuwe mogelijke kabinet wil meer veiligheid, maar is een boerkaverbod niet iets wat die veiligheid juist in gevaar brengt?

Snijden zij zichzelf dan niet in de vingers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Lijkt me niet. Bij een Boerka weet je nooit wie of wat er onder zit. Er kan wel een gewapende terrorist zo'n ding over zijn hoofd gegooid hebben.
Nu kan dat dus niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, juist niet.
Het heeft niets met veiligheid te maken.

Maar jij denkt dat het onveilig wordt omdat moslims aanslagen gaan plegen omdat ze hun vrouwen niet meer buiten de maatschappij kunnen houden door ze die jurk aan te trekken?

Dat is toch de omgekeerde wereld.
Het moet duidelijk worden voor dat soort mensen dat Nederland geen vrijstaat is voor extremisten en extremistisch dubieus religieus gedrag.

De moslims die hier wonen zijn over algemeen juist niet voorstander van de Boerka. Als je je er in verdiept blijken juist links extremistische Nederlanders, blanke Nederlanders dus, zich ontzettend in te zetten voor het extreem gedrag door een heel klein clubje moslims.

Dus niet de moslims zelf zijn hier mee bezig maar Nederlanders.

Ik zie trouwens dat clubje zich nooit inspannen voor bijv. de gereformeerden en de zwarte kousenkerk. Vreemd dat het zo selectief is.

Maar goed, het wordt nu een halt toegeroepen als Rutte de komende jaren zich mag gaan bewijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo denk je dat het toestaan van een boerkaverbod de veiligheid verhoogt? Daar kan ik me nl. niets bij voorstellen.
Wèl is het o.a. in Afganistan voorgekomen dat moslims het dragen van een boerka misbruikten door als vrouwen verklede mannen die een controle-post trachtten door te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een beetje krom om te denken dat een burkaverbod de veiligheid in gevaar brengt.
Omdat er mensen in de wereld zijn die hier fel tegenstander van zijn en hierop ook actie ondernemen betekent niet dat je zelf moet bedenken wat goed of niet goed is voor een land. Je moet je niet laten sturen door bedreigingen.
De terroristen brengen de veiligheid in gevaar niet een verbod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze regeling heeft een hoog symbolisch gehalte en heeft geen enkel effect. In Nederland komt de boerka nauwelijk voor. Het enige effect wat valt te verwachten is de tevredenheid van de heer Wilders en zijn kiezers, want o wat zullen ze blij zijn met deze ‘grote overwinning’. Het zou zo maar kunnen zijn dat dit jaar twee of drie gesluierde vrouwen thuis opgepakt zullen worden en achter de tralies verdwijnen, volgens sommigen een ware zege voor het land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing