Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag IB-groep/DUO dit zomaar doen??

IB-groep heeft de afgelopen 2 of 3 jaar voor veel geldproblemen gezorgd. Heb zowieso 700 euro teveel betaald en ze dreigden de deurwaarder te sturen als ik niet betaalde. Mijn moeder hebben ze uiteindelijk laten betalen terwijl ik volwassen ben.

Nu is het zo, ik heb ALLES afbetaald. Toch stuurden ze precies dezelfde rekening op, opnieuw en opnieuw.
Ik heb tig keren brieven en mailtjes gestuurd met bewijzen dat ik alles betaald heb. En altijd op tijd!
Pas vorig jaar zeiden ze dat ik ze had kunnen aanklagen. En toen kon het al niet meer, omdat ze de berekeningen van mij hadden "weggegooid".
We hebben zovaak gevraagd wat we konden doen en pas toen het niet meer kon boden ze hun excuses aan en zeiden ze dat we naar de rechter konden stappen.

Nu zeggen ze dat ik mijn geld nie meer terugzie omdat bewijzen van hun kant vernietigd zijn. Is dat wel waar?

En nu ben ik uitgeschreven als scholier en krijg ik geen geld meer. Heb vandaag gebeld voor meer informatie.
Ze zeiden doodgewoon: "Oh dat is dan onze fout, kan gebeuren. Kom maar hier en vul de formulieren opnieuw in".

Ik ben een van een tweeling en ook haar overkomt dit. Twee keer dezelfde fout? Elk jaar opnieuw? Een aantal van mijn vrienden overkomt dit ook, maar veel ook niet.

Wat kan ik hiertegen doen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

In principe blijven zakelijke vorderingen gedurende 20 jaar opeisbaar. Alleen in het consumentenrecht, dus bij aankoop van goederen in winkels, is die termijn met twee jaar veel korter.

Je loopt het risico dat jij onder consumenten recht valt, en dat ze daarom nu naar buiten kunnen dat je ze had kunnen aanklagen. Maar ik DENK dat je wel een case hebt, als je toendertijd te veel hebt betaald. Dat zij de spullen vernietigd hebben is jammer, maar als jouw admin op orde hebt, denk ik dat je wel een kans hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het hele klachtenriedeltje binnen de IB-groep / DUO al doorlopen hebt, kun je nog naar de Nationale Ombudsman stappen.

Ik zou niet zomaar genoegen nemen met de verjaring die ze noemen. Dus dien een klacht in, en als je daar een negatieve reactie op krijgt: naar de Ombudsman!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing