Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Leuke vraag! Jammer dat je alleen vraagt naar wat ik dan als eerste zou veranderen.

Ik denk dat ik al m'n kabinetsleden eruit zou gooien en een nieuwe, kleinere ministersploeg zou samenstellen op basis van expertise en bewezen waarde. (En dus niet op basis van politieke kleur, achterklap en partijgedoe!) Een zakenkabinet vestigen dus.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Dan zou ik als eerste een *echt* parlementair onderzoek laten instellen naar onze betrokkenheid bij de oorlog in Irak.
16 jaar geleden
Die Wilders eruit gooien :)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dit kabinet eindelijk laten vallen en nieuwe verkiezingen uitschrijven.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik zou het Torentje opnieuw inrichten met wat vrolijke meubels en frisse kleuren. Dan zou ik wat slimme, bekwame mensen uitnodigen en die het land laten runnen en daarna zou ik extra lang op vakantie gaan. Ik zou het ook maar vier jaar doen. Dat is lang genoeg. Ik zou prioriteit leggen op het bestrijden van de economische recessie, opvoeding, scholing en educatie en bij het energie- en klimaatvraagstuk.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De kredietcrisis actiever proberen op te lossen. :-)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
een andere kapper...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Heel makkelijk, ik zou de Balkenende-norm omhoog gooien. Al zou die norm dan mijn achternaam dragen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als ik Balkenende was, dan zou ik het precies zo doen als Balkenende... Niets veranderen... Het gaat toch goed in Nederland, waarom moet er dan wat veranderd worden?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
elke zondag koopzondag.
verder de winkeliers gewoon lekker laten bepalen wanneer ze open gaan al is het 3 uur 's nachts.
Dat is een goede stimulans voor de economie, niks geen zondagsrust! Die is er toch al niet met die irritante kerkklokken
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dat JSF testtoestel alsnog laten komen, want de PvdA heeft het toch al betaald...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het onderwijs systeem zoals het in eind jaren '80 begin jaren '90 was herstellen. Nog nooit heeft Nederland zo hoog aangeschreven gestaan in de hele wereld qua onderwijs als toen.

Alleen jammer dat er een aantal ambtenaren tijd teveel hadden en vonden dat het tijd was voor iets nieuws... Zie wat het ons opgeleverd heeft. Geen enkele docent weet nog waar hij aan toe is.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik zou alle, maar dan ook echt alle, politieke banden met het koningshuis opheffen zodat het koningshuis geen invloed meer kan hebben op de politiek.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik denk, dat als je Balkenende was, je niet heel veel verschillen kan maken dat dat het nu is. Je moet altijd nog de partijen met je mee hebben om te stemmen bij een wetsvoorstel. En je hebt natuurlijk ook nog de eerste kamer...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als je nu in zijn schoenen zou staan zou je merken hoe weinig macht je hebt als premier van nederland, nationaal en internationaal.
Dus veel veranderen zul je niet.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Hetzelfde als Mental Theo al wilde doen tijdens de verkiezingen van 2003: Borstvergroting in het basispakket, en borstverkleining eruit.
Het moet wel weer een feestje worden in Nederland!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing