Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke informatie kan ik vinden op een postzegelstempel en hoe kan dat helpen bij het datumen?

Wat zegt het poststempel op de envelop. AD7CC-#Y226G8B#33#0501#

Antoni
2 dagen geleden
@RE, bij de op mijn adres ontvangen enveloppen zie ik dat de combinatie van tekens na het liggende streepje bij alle post al vele maanden lang hetzelfde is. Die tekens zeggen dus (blijkbaar) niets over de datum. Ik ga ervan uit dat dat ook geldt voor de door jou ontvangen enveloppen. Bij 'jouw' code zou dus alleen AD7CC iets kunnen zeggen over de datum.
tinus1969
een dag geleden
Mag ik vragen waarom je dit vraagt? Wil je weten wanneer een brief is verstuurd?
RE
een dag geleden
Tinus, klopt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Deze code is geen frankering van de brief, maar een codeerregel. De gegevens in de codeerregel worden opgegeven door de afzender. Deze informatie bestaat onder andere uit het adres, maar ook waar in de partij met post de brief zicht bevindt.
Deze condeerregel, samen met de KIX-code (de oranje streepjescode die er meestal onder staat geprint) zorgt ervoor dat PostNl de brief in het geautomatiseerde sorteersysteem kan verwerken.
De verzenddatum of de datum waarop de envelop door PostNl is gesorteerd maakt geen onderdeel uit van deze code.
(Lees meer...)
22 uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing