Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom brengen de meeste media Trump als slecht voor alles en iedereen?

crispy
een maand geleden
misschien omdat hij aantoonbaar liegt en bedriegt, en omdat hij een veroordeeld crimineel is, en omdat hij uiterst onbetrouwbaar is, ook voor zijn 'vrienden'.
kanjer67
een maand geleden
Kijk hoe arrogant deze man is en geen tegenspraak duld , deze man is een gevaar voor de wereld en voor vrouwen ook al is zijn eigen vrouw tegen hem
jc54
een maand geleden
Deze vraag heeft gisteren ook een tijd hier gestaan. Maar wat denk je van een veroordeelde crimineel, die nog liegt als hij fluit.........?
Amadea
een maand geleden
Het grootste raadsel is het voor mij hoe het mogelijk is dat er ondanks bovenstaande toch zoveel mensen op hem gestemd hebben dat hij kon winnen....
HeerVoldemort
een maand geleden
@jc54 Klopt, maar ik hij is verwijderd. Ik heb raad gekregen van de moderators en hem toen opnieuw gesteld. Ik vind de antwoorden en reacties erg interessant. Jammer dat de vraag verwijderd werd voordat ik die allemaal gelezen had.
Rieneke1
een maand geleden
Een geschikte president is pro-democratie, en handelt naar het landsbelang, niet naar eigenbelang.
HeerVoldemort
een maand geleden
@Amadea Ja? Mij totaal niet. Het ging natuurlijk al raar met Biden die nog een ronde wilde gaan doen, maar daartoe totaal niet in staat was. En wat doen ze vervolgens? Een vrouw inzetten. Kan ze nog zo goed zijn (ik heb werkelijk geen idee, ik heb mij niet in haar verdiept) maar ze is een vrouw. Conservatie Amerika zal nooit toestaan dat een vrouw president wordt. Vice President misschien, maar nooit president. Ik ben 41 en ik denk niet dat ik nog ga meemaken dat de Amerikanen een vrouw kiezen...ooit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Trump heeft een heleboel zaken.... anders.... aangepakt dan zijn voorgangers. Momenteel lopen er 4 rechtszaken tegen hem waarbij hij bij in ieder geval 1 al veroordeeld is (alleen de strafmaat was nog niet bepaald). Hij is nu dan ook de eerste president die verkozen is terwijl hij een veroordeeld crimineel is.

Maar er zijn een hoop zaken die hiertoe geleid hebben. Allereerst liegt Trump veel meer dan andere politici. The Washington Post had een behoorlijk fact-check gedaan en hieruit was naar voren gekomen dat hij meer dan 30.000 onwaarheden had verteld in 4 jaar tijd. Dat is gemiddeld ongeveer 20 onwaarheden per dag! (zie link 1).

Trump is ook degene die het concept Fake News heeft geïntroduceerd voor alles wat hem niet uit kwam. Hiermee valt hij direct de pers aan, uit mijn hoofd op aanraden van Steve Bannon die aan gaf dat de werkelijke vijand van Trump niet de Democraten waren, maar de pers. Overigens is de pers ook 1 van de eerste partijen die aangevallen worden in totalitaire regimes.

Zoals ik al zei, er zijn veel zaken die Trump heeft gedaan. Een aantal daarvan zijn strafbaar, een aantal andere zaken zijn leugens en een heel aantal zijn m.i. discutabel. Een aantal voorbeelden hieronder, niet noodzakelijkerwijs in chronologische volgorde:

- Inauguratie. Hij zou de grootste inauguratie hebben gehad en stralend weer. De opkomst was visueel minder dan bij Obama en het regende pijpenstelen.

- Tijdens de Covid pandemie heeft Trump veel te laat ingegrepen. Het was allemaal niet nodig. Na ca 400.000 doden is het een en ander opgestart, maar heeft wel geresulteerd in meer dan 1.2 miljoen doden,

- Tijdens die Covid pandemie heeft hij een hoop verkeerde dingen gezegd. Van het aanraden van chloroquine (waardoor er een run op ontstond en er tekorten kwamen, is een malariamiddel), tot letterlijk een paardenmiddel (ivermectine, helpt overigens wel bewezen tegen luizen). Oh ja, hij heeft ook gevraagd tijdens een persconferentie of het mogelijk was om chloor in te spuiten omdat chloor ontsmet. Gelukkig werd dit direct ontkracht, maar stel je voor dat mensen het wel gedaan hadden (bij de andere zaken luisterde men ook)(ik moet wel eerlijk zijn, inspuiten van chloor leidt o.a. tot de dood wat wel voorkomt dat je Covid krijgt).

- Het nuken van een storm (hoe dom kan je zijn). Als er iets goed deeltjes verspreid, is het een storm. Dus een atoombom in een storm geeft een fall-out als niets wat we eerder gekend hebben. Ook maar niet doen.

- Behalve het fake news deed hij continu gekke uitspraken of beschuldigde tegenstanders van van alles. Men deed geen moeite meer om het te ontkennen. Maar uit onderzoek blijkt dat als je dingen maar vaak genoeg herhaalt, mensen het gaan geloven. Fox News herhaalde dit ook en hele groepen mensen zijn zijn leugens gaan geloven.

- GOP collega's van Trump gingen ook het Fake News principe hanteren.

- Hij ondermijnde de verkiezingen vanaf het moment dat hij campagne ging voeren voor 2020 verkiezingen (ca 18 tot 24 maanden van tevoren). Hij heeft al die tijd geroepen dat hij alleen maar kon verliezen als de Democraten vals speelde. Hij ondermijnde hierbij het democratisch proces.

- Trump heeft een aantal rechters van het hooggerechtshof benoemd. Hierdoor is de balans naar zeer conservatief gegaan (maar hij heeft ook discutabele mensen aangesteld zoals Cavanaugh waarvan bekend is dat die, zacht gezegd, ook niet zo vrouwvriendelijk is).

- Door die verschuiving in de SCOTUS (Supreme Court of the United States) is Roe vs Wade onderuit gehaald. Dit houdt in dat de staten zelf de regels mogen bepalen omtrent abortus en een heel aantal staten hebben dit dus ook verboden. De regels zijn zo streng dat zelfs in levensbedreigende situaties doktoren niet tot abortus over gaan omdat ze dan aangeklaagd kunnen worden. Hierdoor zijn al meerdere vrouwen dood gegaan.

- de protesten in Churchville, Christville or Charlotteville? Hierbij meerdere doden gevallen door extreem rechts geweld. Trump hield een toespraak waarbij hij de Proud Boys steunde, hierbij ook aangevend dat hij extreem rechtse en white supremacist idealen steunt.

Deze heb ik uit mijn hoofd gedaan. Er zijn nog heel veel andere zaken. Hoofdzakelijk gaat het dus dat Trump liegt, de democratie ondermijnt, zichzelf verrijkt (zie punt CNN hieronder), enz, enz.

Hier een lijstje wat CNN heeft gemaakt (zie link 2), een top10 van wat Trump fout deed. Ik geef alleen even een grove/snelle vertaling)
1. Ondermijning van de 2020 verkiezingen
2. Een opstand starten (verwijst dus naar de gebeurtenissen van 06 jan 2021
3. Pesten van tegenstanders (zie ook mijn punt hierboven)
4. Ministerie van Justitie inzetten voor politieke doeleinden
5. Het hinderen van het Mueller onderzoek
6. Misbruik van het presidentiële gratie recht
7. Oekraïne geval (het beroemde quid pro quo).
8. Het plaatsen van loyalisten op politieke posities
9. Ontslaan van klokkenluiders en vergelijkbare "waarheidvertellers"
10. Financieel gewin door president te zijn.
(Lees meer...)
een maand geleden
HeerVoldemort
een maand geleden
Dankjewel Thecis voor je uitgebreide antwoord.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: