Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom brengen de meeste media Trump als slecht voor alles en iedereen?

Ik moest vaak lachen om speeches van hem. Maar in die 4 jaar dat hij president was is de aarde niet vergaan. Zijn we niet allemaal ten onder gegaan. Alleen na zijn aftreden was er natuurlijk een hoop gedoe.

Toen kwam Biden, nou dat was geweldig een dementerende bejaarde en dat moet een land lijden re bespottelijk voor woorden natuurlijk, alleen daar werd niet veel aandacht aan besteed.

Wat is er nu eigenlijk zo slecht aan Trump dat hij afgeschilderd wordt als een soort vleesgeworden kwaad.

tinus1969
2 uur geleden
De Capitool bestorming niet gezien/gehoord?
HeerVoldemort
een uur geleden
Jawel, maar dat was op het eind. Dat bedoelde ik met: Alleen na zijn aftreden was er natuurlijk een hoop gedoe.
jc54
27 minuten geleden
Een veroordeelde crimineel (meer wil ik er hier niet over kwijt).
Thecis
2 minuten geleden
Tijdens zijn 4 jaar zijn er heel veel zaken geweest die als president niet konden (nou ja, volgens hem wel). Ik doe dit even uit mijn hoofd, er is meer over te vinden, oh ja, niet chronologisch: Waar het vooral om gaat is dat hij continu liegt. Fact checker van The Washington Post vonden in die 4 jaar meer dan 30.000 leugens/onwaarheden, ca 20 per dag gemiddeld! Het Fake News kwam van hem. Oftewel, een soort gaslighting van een compleet land.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/False_or_misleading_statements_by_Donald_Trump * Trump overdrijft en zet alles in zijn voordeel, ook liegend (zijn inauguratie was de grootste (niet waar) en het was stralend weer (het zeek uit de hemel).
* Covid crisis veel te laat en laks opgepakt. 400.000+ doden voordat er iets opgezet werd, toen was het al te laat.
* uitspraken als bleekmiddel inspuiten tegen covid of een paardenmiddel (letterlijk!) promoten. Medisch advies geven dat niet klopt.
* het voorstel om een storm te nuken. Hoe dom kan je zijn.... (iets met grote hoeveelheden radioactief materiaal in een storm brengen zodat de faalout over het hele continent wordt verspreid.
*Het jaar voor de verkiezingen begon hij al met het zeggen dat als hij de verkiezingen zou verliezen, het kwade opzet was. Ondermijning van de democratie.
*aantal rechters benoemd in het Supreme Court (waaronder Cavanaugh die een aantal seksschandaal had gehad) wat tot een onevenwichtige verdeling heeft geleid en nu het recht op abortus is terug gedraaid (Roe vs Wade, nu op dtate niveau gereguleerd en veel Staten hebben het verboden of zodanig moeilijk gemaakt dat artsen het niet meer uitvoeren uit angst).
* Steve Bannon had Trump verteld dat niet de democraten, maar de pers zijn vijand was. Die heeft Trump zwart gemaakt ook de GOP vonden dat zij alles maar konden zeggen (kijk naar Marjory Taylor Green die ook met alles weg komt).
*Trump heeft het land gigantisch verdeeld gemaakt. Dems tegenover ee GOP.
* Was er niet ook een akkefietje in Churchville waaruit bleek dat Trump racistisch was en een white supremicist (vanwege het openlijk steunen van the Proud Boys?
*ontmanteling van de wetenschap. Feiten maken niet uit. Wetenschap werd ook door hem als een mening gezien. Hoe langer ik door ga, hoe meer er op komt. Ik vergeet nog onnoemelijk veel andere dingen. Dit waren de dingen die zo in mij opkwamen. Al die dingen op zichzelf zijn niet supererg (nou ja... ik vind van wel), maar het gaat om alles bij elkaar. Divide and Conquer, pers in diskrediet brengen en een volledige alternatieve waarheid neer zetten. Als je kijkt naar hoe een dictatuur ontstaat, was Trump goed op weg om dat pad in te slaan. Gelukkig was er democratie genoeg om dit te voorkomen, alhoewel er op 6 Jan een goede poging gedaan was. Maar die poging kon alleen omdat hij de jaren daarvoor al veel voorbereid had.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding