Hoe vrijwillig is DNA afstaan dat in databank bewaard wordt?
Inzake een politieonderzoek (inbraak, toegang verkregen dmv sleutel) wordt een minderjarige gevraagd vrijwillig DNA af te staan, welke wordt opgeslagen in de DNA-databank.
Deze minderjarige heeft verklaard niet bij dit delict betrokken te zíjn, ook zijn de vingerafdrukken niet gevonden.
Meerdere betrokkenen hebben bekend. Echter worden maar 2 van alle betrokkenen verzocht DNA af te staan. Volgens politie zou dit zijn omdat de verklaringen van andere betrokkenen, allen minderjarige, niet overeenkomen.
Hoe ‘vrijwillig’ is het verzoek van de politie en wat zou het gevolg zijn wanneer als er geen gehoor aan gegeven wordt?
Mag ik vragen wat u drijft om überhaupt te reageren als u niet in staat bent om iemand te helpen door een antwoord te geven??
Dat was u wellicht opgevallen als u niet op een egocentrische wijze uw gelijk probeerde te halen. Misschien voor u iets om over na te denken; gezien uw reacties die geen antwoorden op mijn vraag zijn, bent u op deze pagina niet van enige toegevoegde waarde. Wellicht is het dan beter een leuke hobby zoals kantklossen te gaan beoefen? Mensen willen hier graag een goed antwoord op hun goeie vragen! Die zitten niet op een betweterige vragensteller te wachten die niet in staat is bruikbare antwoorden te geven
Dus waarom zulke grote woorden? Egocentrisch, twijfelen aan andermans vermogen tot begrijpend lezen...
Hier is de vraag anders geschreven: Inzake een politieonderzoek (inbraak, toegang verkregen dmv sleutel) wordt ik als minderjarige gevraagd vrijwillig DNA af te staan, welke wordt opgeslagen in de DNA-databank.
Ik heb verklaard niet bij dit delict betrokken te zíjn, ook zijn mijn vingerafdrukken zijn niet gevonden.
Meerdere betrokkenen hebben bekend. Echter worden maar 2 van alle betrokkenen verzocht DNA af te staan. Volgens politie zou dit zijn omdat de verklaringen van andere betrokkenen, allen minderjarige, niet overeenkomen. >>Hoe ‘vrijwillig’ is het verzoek van de politie en wat zou het gevolg zijn wanneer als er geen gehoor aan gegeven wordt?<< (aangezien er staat "als er geen gehoor aan gegeven wordt" is het nog niet gebeurd, althans niet toen de vraag gesteld werd).
Je kan ervan uitgaan dat de eve1977 de ouder van het kind is. Heeft verder geen invloed op het antwoord. Kan je nu een antwoord geven op de vraag?
2. Het is wel vrijwillig maar als je geen gehoor geeft, gaat politie/justitie over tot...
3. Het is eigenlijk helemaal niet vrijwillig, dat is enkel een vorm van schrijven, als je geen gehoor geeft wordt je uiteindelijk toch gedwongen.
Eve1977 wordt niet boos, maar geeft terecht en duidelijk weer waarom het niks uitmaakt of je nu in de lijdende vorm schrijft of niet. De vraag zou ook volledig hypothetisch kunnen zijn. Het maakt voor het antwoord allemaal niets uit. Of als je denkt dat het voor het antwoord wel uitmaakt, geef dan eens twee antwoorden die beiden waar zijn voor deze vraag, maar die verschillen op het moment dat de vraag in de lijdende vorm of bedrijvende vorm wordt beschreven. OF dat het niet om het kind gaat van de vrager, maar om het buurkind, of de zus van de vrager, of dat het anders wordt als er al DNA is afgestaan. Het antwoord is, mijn inziens een van de 3 antwoorden ongeacht de zaken waar jij je de nadruk op legt. Er is ook geen andere manier om de lijdende vorm in de bedrijvende vorm op te vatten. Maar probeer het als jij denkt van wel
Daar heb ik niets meer aan toe te voegen. Ik verwacht geen antwoorden van tinus1969, maar wellicht heeft hij nog een vraag??
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.