Hoe kan het dat Rutte aan de verkiezingen mee doet?
Hij was toch moeten aftreden omwille van het schandaal?
Als een andere partijleider kiezen minder stemmen op zou leveren, of er in het geheel niet een geschikte leider voor de VVD te vinden is, zou het de VVD wrschnlk enkel stemmen schelen. Demissionair zijn (of aftreden in welk vorm dan ook) is altijd al een democratische poppenkast geweest. Je kan het zelfs doen om dat je denkt dat je er dan sterker uitkomt (als de peilingen gunstig zijn). Het is dus niet zozeer hondsbrutaal, maar niet meer dan typisch politiek spel. www.gelderlander.nl/home/leden-van-dit-kabinet-zouden-zich-niet-meer-verkiesbaar-moeten-stellen~aeb449ca
50% van ik gok de gem. Nederlander vind het al geen probleem. Dat percentage die het wel een probleem vinden zal naar mijn vermoeden voornamelijk liggen bij stemmer die geen VVD/CDA/D66 stemmen.
Zie ook de antwoorden die gewoonweg uitleggen hoe dat kan/niet tot een conflict leidt. Er is gewoonweg geen regel die dat verbiedt. Dat er allerlei mensen zijn die daar dan weer van alles van vinden maakt het niet tot een meningsvraag.
Dan moet iemand zeggen: Ik vind het natuurlijk wel hondsbrutaal.
Daarop kun je de vraag verwachten wat daar hondsbrutaal aan is....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.