Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn goede redenen voor een gemiddelde nederlander om PVV te stemen?

Buiten het anti-buitenlander beleid om moeten er ook andere beleidspunten zijn. Wat zijn positieve zaken voor Nederland?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een aantal belangrijke speerpunten van hun beleid.
1. Een keiharde aanpak van criminaliteit door het invoeren van hoge MINIMUMstraffen. Straffen voor vernieling en geweldpleging zijn nu veel te laag.
2. De burger moet meer te zeggen krijgen in Nederland. Als er een belangrijk politiek besluit moet worden genomen dat alle burgers aangaat, moeten alle burgers inspraak hebben d.m.v. een referendum.
3. Het bedrag dat wij spenderen aan ontwikkelingssamenwerking (0,80% van het BNP 4,7 MILJARD euro) moet drastisch omlaag. Het Europees gemiddelde is 0,44%.
4. Datzelfde geldt voor de kosten van het koningshuis (jaarlijks 110 miljoen euro)
5. Er moet extra worden geïnvesteerd in de zorg: minder bureaucratie en meer verplegend personeel. Ook hebben ouderen recht op een eenpersoonskamer in het verzorgingshuis.
6. De PVV is tegen de KM-heffing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Aangezien ik er niet op zou durven vertrouwen dat de PVV zich veel gelegen laat liggen aan zijn eigen programma als het om het sociale gedeelte gaat, ben ik geneigd te zeggen dat er voor de gemiddelde Nederlander geen goede redenen zijn om op de PVV te stemmen

Toegevoegd na 3 minuten:
Het zou de aow-leeftijd moeten zijn, wellicht. Ik denk namelijk dat ze niet uit bezuinigingsoverwegingen omhoog hoeft.

Als men de AOW leeftijd wil verhogen, dan moet men dat met open vizier doen en de achterliggende ideologische drijfveren zichtbaar maken. En zich niet verschuilen achter bezuinigingen.

Maar er is niets in zijn programma dat opweegt tegen de negatieve kanten.
rose
14 jaar geleden
De reden zou kunnen zijn dat de PVV geen geld meer aan ontwikkelingshulp wil geven.Behoud van de hypotheekrente aftrek. Een betere aanpak van criminaliteit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Minimumstraffen voor dierenbeulen, en bij zwaar misdrijf levenslang een verbod om dieren te houden.

Pvv wil ook een langzame afbouw van de bio-imdustrie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het standpunt over Europese integratie is voor mij heel belangrijk. Als je niet wilt dat het overdragen van soevereiniteit gebeurt zonder gedegen democratische controle in eigen land, kun je eigenlijk maar bij drie partijen terecht: de SP, de SGP en de PVV.

Ik ben geen maoist en geen christen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Meer politie op straat
- Afschaffing van de taakstraffen, strengere straffen.
- Minder criminaliteit
- Geen extra moskeeèn meer bouwen.
- Moskeën waar geweld wordt gepredikt worden zonder pardon gesloten
- Geen onnodige subsidies meer, waardoor er meer overblijft voor "henk en ingrid" het nederlandse volk dus.
- Geen hoofddoekjes meer in overheidsgebouwen.
- Verplicht Nederlands spreken als je in Nederland wil wonen (kan me er dood aan ergeren dat er buitenlands gesproken wordt door de "nieuwe nederlanders"
- Het volk krijgt meer te zeggen, belangrijke beslissingen worden genomen via referenda.

En zo zijn er nog veel meer, ik zal zeggen lees dit eens door:
http://www.pvv.nl/images/stories/Webversie_VerkiezingsProgrammaPVV.pdf

Dan zul je zien dat de PVV zo slecht nog niet is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De PVV gaat sinds de gemeenteraadverkiezingen steeds verder achteruit. Toen had hij nog helemaal geen linkse standpunten en een sociaal beleid.

Waarmee ik denk (ben geen PVV-stemmer) dan zijn huidige stemmer, nog steeds stemt vanwege zijn ideeën voor de gemeenteraadverkiezingen.
Dat zijn er steeds minder geworden. Steeds meer afhakers.

Dus vanwege het buitenlander beleid.
Ik vermoed dat elke 'gemiddelde nederlander' wel zou kunnen inzien dat dat zijn hoofdtak is van de PVV en de rest alleen maar meedoen is om als een volwaardige politieke partij gezien te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het met andere punten eens bent met de PVV. Bijvoorbeeld als je vindt dat de AOW leeftijd op 65 moet blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het een goed idee vindt dat Nederland de euro afschaft en weer teruggaat naar de gulden (lijkt mij wederom een dure operatie, maar ja, die nostalgie is voor sommigen priceless). Of als je er zeker van wilt zijn dat Turkije nooit bij de EU komt (hoewel ik niet denk dat Wilders dat ooit in zijn eentje kan bepalen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PVV in het kabinet wordt heel grappig. Ik kijk er naar uit. Dat is het positieve aan de PVV. Meer politieagenten en meer verplegend personeel, dat ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De PVV zit niet in het MIDDEN van het politieke spectrum, dus zal een geMIDDELe nederlander geen reden zien erop te stemmen.

Toegevoegd na 20 uur:
(Maar natuurlijk bestaat de gemiddelde nederlander helemaal niet.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat je gaat stemmen!

Of je reden om te gaan stemmen op de PVV goed is, kan je alleen zelf bepalen; zolang je het maar uit vrije wil doet. De enige niet goede reden om op de PVV te stemmen is namelijk als je er toe geforceerd wordt. Dit alles geldt overigens voor alle partijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle beleids punten zijn voor een ieder persoonlijk te vinden en te bevinden. Alle punten waar je je in kan vinden heeft ook tegenpunten, maar zo geldt dat voor heel veel beleidspunten.

Persoonlijk goede beleidspunten (en ik kan me echt goed voorstellen dat je het er niet mee eens bent):
- Minden geld voor ontwikkelingshulp, geld wat eigenlijk toch al in een zwart gat verdwijnt en niet naar de bevolking van het land.
- Minder geld in de EU, Nederland eerst zelf maar eens uit de crisis.
- Niet zoveel bezuinigen op Defensie (als Nederland binnenin ergens wel wat heeft is het leger ook nodig, zoals bijvoorbeeld natuurrampen). Tevens is het bijstaad van onschuldige brugers naar mijn mening een zaak van de wereld tegenwoordig).
- AOW leeftijd op 65, probeer eerst de mensen van 45 en ouder maar eens beter aan het werk te krijgen.

Niet dat ik nu gelijk ook PVV heb gestemd, maar dit lijken mij wel goede pnten voor de gemidelde Nederlander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing