Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het (gemiddelde) opleidingsniveau van elke politieke partij?

Ik vroeg mij af of dit bekend is. Lijkt me aardig om bij elke politieke partij de opleidingsstatistieken (hoeveel/wie hebben welke studie/opleiding gedaan) te zien van hun kandidaten. Niet dat dit uiteindelijk een bepalende factor is, maar ik zou het zeker wel een aardige (op feiten gebaseerde) toevoeging vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In de laatste HP/de Tijd staat wel het opleidingsniveau van de partijleiders en of er ook economen op hun lijst staan.
Geert Wilders bv beschikt over het diploma HAVO aangevuld met een cursus Sociale Verzekeringen. Daarmee schijn je in Nederland de wens uit te kunnen spreken Minister President te kunnen worden.
Gelukkig zijn alle anderen veel hoger opgeleid.
Cohen Mr. dr. en professor
Balkenende mr. dr en professor
Femke Halsema: Criminoloog en Sociale Wetenschappen
Pechtold: Kunstgeschiedenis
Mark Rutte; geschiedenis met economie als bijvak
Cees v.d. Staay: rechten
Emile Roemer: PABO
Marianne Thieme: Jurist
Andre Rouvoet: rechts- en staatsfilosofie

Allen hebben economen achter zich staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit gemiddelde is voor aankomende verkiezingen in elk geval niet beschikbaar. Wel kunt u naar de sites van de verschillende partijen gaan. Op de sites stellen de verschillende kandidaten zich voor. Staat ook bij welke opleiding ze gevolgd hebben. U kunt dan zelf een idee krijgen, over wat het gemiddelde opleidingsniveau ongeveer is.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
De grote drie hebben de best opgeleide mensen. Maar bij de eerste drie van de lijst van de PVDA zijn twee professoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing