welke instanties controleren op wanbeleid en wanprestaties van gemeente ?
ik ben op zoek naar een controlerend orgaan die eventueel de gemeente onder toezicht stelt en waar ik met klachten terecht kan over de gemeente
Toegevoegd na 48 minuten:
er is hier binnen de gemeentelijke sociale dienst iets goed fout de medewerkers mogen fout op fout maken en de mensen die hier mee te maken hebben telkens gedupeerd worden en de ambtenaar of medewerker zich dan verstopt achter de wet dat zij geen fouten maken al die dus duidelijk aantoonbaar zijn dat die fouten dus wel gemaakt zijn en ze ook niet proberen de boel op correcte manier op te lossen en we zijn hier al ruim 3 jaar over in conflict en nog wordt er fout op fout gemaakt en ze blijven maar in gebreken
Er is ook nog verschil in het indienen van een
klacht of het indienen van bezwaar en beroep.
Het zijn verschillende procedures. Een klacht heeft betrekking op een feitelijke gedraging van de dienst. Bijvoorbeeld een onheuse bejegening door een ambtenaar Een bezwaar heeft betrekking op een besluit van de gemeente, in de vorm van een beschikking, waar de burger het niet mee eens is. Bijvoorbeeld een negatieve beschikking. De ombudsman mag niet op het terrein van de rechter komen, en hij kan dus met een bezwaar over een negatieve beschikking niets doen. Hij kan u alleen doorverwijzen naar de juiste instantie.
want net als in de regering als je fouten maakt mag je gewoon blijven zitten op je zetel
je mag liegen en de boel bedotten want er is toch niemand die je ter verantwoording roept
het enige wat hier helpt in dit land is dat er eens per 4 jaar een soort Volkert op staat om er een voor de kop te schieten dan blijven ze wel scherp en misschien gaan ze dan wel luisteren
het verhaal hier achter is van een weduwe die toen haar man overleed aan kanker een huis zonder hypotheek over hielt maar is van 1953 heeft nergens geen rechten toe komt nooit meer aan betaalde baan en mag rond komen met 500 per maand als alle rekeningen betaald zijn dan komt ze wekelijks gemiddeld 50 euro te kort om te eten
en de gemeente die mag afwijken van regels moet en zal hun zin krijgen hoe komt de gemeente aan goedkope woningen voor asielzoekers die dus zo veel kosten maar het arme weduwe vrouwtje moet geplukt worden en mag absoluut niks kosten
asorry dat ik dit zo vermeld maar ook ik ben ten einde raad met dit spelletje van regering gemeente en staat
U zou nog een brief aan de Koning kunnen schrijven, maar als u ook dan niet gehoord wordt zoals u zou wensen dan zijn uw mogelijkheden echt uitgeput.
https://www.kabinetvandekoning.nl/veelgestelde-vragen/wat-moet-ik-doen-als-ik-de-koning-een-brief-wil-sturen
daar om wil ik dus weten waar ik nog terecht kan want ben al 3 jaar aan het vechten voor een beetje normaal leven voor haar en niet dat ze dus zo veel zorgen heeft en stress want als asielzoeker krijg je alles en als Nederlander mag je overal voor bloeden want jij krijgt het niet cadeau en hun wel
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.