mag je zeggen dat als de staatsschuld stijgt, er eigenlijk te weinig belasting wordt geheven?
1.3K
1.3K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, ik zou eerder denken aan mismanagement van Nederland N.V. Immers is het jaarlijkse begrotingstekort oorzaak nummer één... En ik heb altijd van mij moeder geleerd dat wat je niet hebt kun je niet uitgeven... Nederland doet dat dus wel, ergo schuld....verhoogde rentelast -> meer schuld...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of Nederland maakt te veel schulden, misschien kunnen die teruggedrongen worden.
In ieder geval kunnen de belastingen en de premies worden verhoogd.Precies zoals al eerder is gebeurd. Het geld moet ergens vandaan komen. http://www.destaatsschuldmeter.nl/
De Nederlandse staatsschuld staat op een nieuw recordniveau. Volgend jaar zal de overheid de belastingen en de premies verhogen en de inkomsten met 12,4 miljard euro zien oplopen.
In ieder geval kunnen de belastingen en de premies worden verhoogd.Precies zoals al eerder is gebeurd. Het geld moet ergens vandaan komen. http://www.destaatsschuldmeter.nl/
De Nederlandse staatsschuld staat op een nieuw recordniveau. Volgend jaar zal de overheid de belastingen en de premies verhogen en de inkomsten met 12,4 miljard euro zien oplopen.
ronron1212
8 jaar geleden
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/12/tekort-en-schuld-overheid-flink-afgenomen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of dat er te weinig boetes geschreven worden. Of te weinig accijns geheven wordt. Of dat er niet genoeg mensen werken (die zo aan de ene kant geen uitkering meer zouden trekken en aan de andere kant (meer) belasting gaan betalen).
Zie het zo:
Als de kostwinners in een gezin 3000 euro per maand verdienen en het hele gezin 4000 euro per maand uitgeeft, wat is er dan aan de hand? Moeten de kostwinners meer gaan verdienen of moet het gezin minder uit gaan geven? Of moeten er meer kostwinners komen? Alle drie de mogelijkheden zouden helpen.
Als de kostwinners in een gezin 3000 euro per maand verdienen en het hele gezin 4000 euro per maand uitgeeft, wat is er dan aan de hand? Moeten de kostwinners meer gaan verdienen of moet het gezin minder uit gaan geven? Of moeten er meer kostwinners komen? Alle drie de mogelijkheden zouden helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je zeggen of hogere ( nog ) belastingen premies en heffingen . Maar de factor arbeid is al heel hoog in Nederland . Het midden en klein bedrijf die dat moeten opbrengen zuchten al onder de lasten . De grote ondernemingen maken deals met de overheid . De midden groepen rond modaal ( nog ) zwaarder belasten ? Ik zou het niet weten echt niet . Het ambtenaren corps beperken roept men al jaren maar het groeit maar aan de burger verwacht ook steeds meer Vd overheid . Onderwijs en defensie zijn de hoogste posten daar willen we ook niet ( verder ) op bezuinigen . Gezondheid's zorg nou liever ook niet . Bejaarden verder uitkleden ? Studenten meer laten te betalen ? Is ook een negatieve investering in de toekomst . Dan onze Europese verplichtingen niet solidair ? Met onze armere euro landen ja dat zijn keuzes . Ontwikkeling's landen minder geven en mogelijk een stuk efficiënter ? Al die bijna niet te controleren subsidies ja dat lijkt me wel wat maar zet dat wel genoeg aan . Maar het zou niet zo simpel zijn. Onze politieke roergangers gaan ons de komende weken trakteren op een geweldig toneel spektakel met mooie beloften . Je ziet ze al verschijnen in de meest zotte situaties Bij de slimste mens of in koffie praat programma's quasi sympathiek geforceerd normaal proberen te doen . En met geweldige oplossingen komen voor onze staats schuld nee ik denk het niet . Het zou hun tijd wel uit duren . Volgende generatie .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zie de eerste zin in de reactie van NGanzenveer onder mijn antwoord.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.