Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je als particulier zonder opgave van een reden informatie krijgen van het kadaster?

Met name de objectenlijst.

Zoja, is deze methode niet kwetsbaar voor terreur en is het niet schending van privacy?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als u op zoek bent naar informatie over een perceel en de eigenaar kunt u eigendomsinformatie van het Kadaster bestellen. Hiermee krijgt u informatie over een perceel, appartement, garagebox of parkeerplaats. Deze informatie kan u helpen bij de onderhandelingen over de aankoopprijs van een huis.
U ziet: wie de eigenaar is, wie gebruik mag maken van het geheel of een deel ervan
welke beperkingen voor het gebruik gelden
(bijvoorbeeld of het pand een monument is)
wat de oppervlakte is (niet bij appartementen)
de verkoopprijs* uit de laatste verkoopakte

Men kan op de site niet direct inzage hebben in bv de objectenlijst. U kunt de Objectlijst alleen direct inzien en downloaden via Kadaster-on-line. Hiervoor hebt u een abonnement nodig op Mijn Kadaster. Dit is alleen voor zakelijke klanten , niet voor particulieren.

Toegevoegd na 10 minuten:
De gegevens in de registraties van het Kadaster zijn openbaar. Dat is bij wet zo geregeld. Het is van belang voor de rechtszekerheid dat deze gegevens voor iedereen toegankelijk zijn. Zo ontstaan er geen misverstanden wat van wie is. Iedereen die daarom vraagt, kan de
registers inzien en informatie daaruit opvragen.
Als men een abonnement aan wil vragen dient u ook al uw eigen gegevens in te vullen, o.a. uw registratie bij de Kamer van Koophandel.

Toegevoegd na 27 minuten:
Zonder abonnement is er maar een gedeelte van de informatie beschikbaar: alleen het kadastraal bericht, waarbij geen akte-informatie wordt weergegeven. Akte-informatie op het kadastraal bericht, het hypothecair bericht en de twee types aktes zijn alleen met een abonnement on-line verkrijgbaar. Het is juist deze informatie die het meeste licht werpt op de handel met en de financiering van vastgoed.
De on-line abonnee versie van het Kadaster heet “Mijn-Kadaster” en bestaat uit een statistisch instrument Kadata en de hier meer ter zake doende Kadaster-on-line. Voor het abonnement wordt een vast maandbedrag betaald en verder wordt er per document een vast bedrag betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.kadaster.nl/web/formulier/Bestellingen/Bestelformulier-Objectlijst.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
online via Mijn Kadaster (voor zakelijke klanten met een abonnement). Log in op Mijn Kadaster en ga naar Kadaster-on-line;
•met het bestelformulier Objectlijst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"De Objectlijst kunt u op 2 manieren bestellen: online via Mijn Kadaster (voor zakelijke klanten met een abonnement). Log in op Mijn Kadaster en ga naar Kadaster-on-line;
met het bestelformulier Objectlijst." 1e methode ook voor niet zakelijke klanten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Excuses, 2e methode:
-met het bestelformulier Objectlijst. https://www.kadaster.nl/web/formulier/Bestellingen/Bestelformulier-Objectlijst.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat wilt u precies bereiken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn vraag 100% correct beantwoord krijgen, ofte wel het doel van goeievraag.nl (Startpagina.nl) Maar goed via deze methode (https://www.kadaster.nl/web/formulier/Bestellingen/Bestelformulier-Objectlijst.htm) zou het dus kunnen, alleen je moet hiervoor het adres weten. Maar kan een nieuwsgierige schilder (met kvk nr) een zakelijk account aanmaken.
Of kan een bakker met terroristische ?gedachten een zakelijk account aanmaken?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding