Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je je telefoon meenemen als je in de gevangenis zit?

Hoii,
Ik was wel nieuwsgierig of je je telefoon eigenlijk mee mag nemen als je naar de gevangenis gaat. Nee, ik hoef zelf niet naar de gevangenis ofzo maar ik was gewoon benieuwd :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, een gedetineerde mag contact met de buitenwereld onderhouden via brieven en telefoon. Hij of zij moet zelf familie en/of vrienden inlichten in welke gevangenis het verblijf is. Gevangenissen of de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) geven namelijk geen adressen door van iemand die in de gevangenis zit. Dat heeft te maken met privacyregels.

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar dat telefonische contact mag niet plaatsvinden via eigen mobiele telefoon. Een gedetineerde krijgt geen vrije toegang tot internet.

Toegevoegd na 7 minuten:
In iedere inrichting is een telefoon aanwezig waarvan gedetineerden ten minste eenmaal per week op de in de huisregels vastgestelde tijden en plaatsen gedurende tien minuten gebruik kunnen maken. In de meeste gevallen werken de telefoons op telefoonkaarten die gedetineerden kunnen aanschaffen bij de inrichtingswinkel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het antwoord op de vraag is dus niet ja maar nee. Maar het is niet verboden om te telefoneren.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dat is zeer verboden
Ben er wel eens binnen geweest om te werken ( ja moet ik nu toch zeggen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing