Discriminatie is verboden in Nederland,waarom mag Wilders dan wel Marokkanen en Moslims discrimineren?
Snap ik niet.
Zoals dat minder,minder Marokkanen
Als je Marokkanen had vervangen door bijv Joden of Homo's had het vast niet gemogen.
Sowieso erg al die haat tegen 1 groep mensen,snap ik ook niks van.
"Niemand mag discrimineren, ook Wilders niet."
Waar baseer je dat op? Alleen de overheid mag niet discrimineren, en werkgevers mogen bijvoorbeeld niet discimineren bij het aannemen van personeel, maar een discriminatieverbod dat neerkomt op het niet mogen doen van discriminerende uitspraken bestaat niet. Zie mijn antwoord.
Gelukkig zijn ook niet alle kappers dom.
"Willen jullie meer of minder spruitjes?" Ik snap dat mensen het beledigend hebben opgevat. Maar discriminatie klopt hier letterlijk gezien niet.
Ik weet (nog) niet zoveel van politiek maar ik vind het interessant wat anderen hier over zeggen.
Een tante van mij zei pas dat Nederland de laatste jaren zo'n intolerant land is geworden en dat het ineens normaal is voor veel mensen om maar dingen te roepen over buitenlanders,moslims en vluchtelingen.
Omdat ze Wilders en aanhangers dat soort dingen horen roepen lijkt het wel of het nu geaccepteerd is dat te doen.
"Ik snap niet dat men het zich zo aantrekt wst Wilders roept. Laat maar roepen hij krijgt toxh nooit macht in NL" Even helemaal los van alle discussies omtrent de geldigheid van verboden: ik hoop dat je gelijk krijgt. Maar helemaal gerust ben ik er ook niet op. Ja, het ziet ernaar uit dat niemand met W in een coalitie wil, hoewel de VVD blijft flirten met de PVV, of althans de ideeën van die partij. Maar weten we zeker dat Wilders een echte democraat is? Dat hij niet te vertrouwen is, hebben we nu al een aantal keer mogen zien. Eerst zei hij heel stellig dat hij niets tegen moslims had, en alleen tegen de islam, maar op de golven van het succes begint hij dingen over Marokkanen te roepen.
Daarmee is hij over een gevaarlijke grens heen gegaan. Tot dat moment was ik niet zo'n groot voorstander van strafrechtelijke aanpak van W, maar nu hoop ik dat zijn uitspraken tot een veroordeling leiden.
Ik geloof niet dat W. niet uit is op de macht; hij wil die alleen niet delen. Er zijn mensen die voor absolute vrijheid van mening zijn en conflicten maar in de politiek moeten worden uitgevochten, maar de rechtsstaat waarborgt nu juist de rechten van iedereen, ook als de politiek die dreigt te verkwanselen, met zijn checks and balances.
Overigens denk ik dat je tante wel gelijk heeft wat de tolerantie betreft als het gaat om het recente verleden, zeg de laatste halve eeuw. Maar zoals Duco Hellema in de Maarten! van december/januari beschrijft is Nederland in de geschiedenis bepaald niet een gastvrij land geweest. Kortom, historisch gezien valt het allemaal nog wel mee. Maar het klimaat is er na 9/11 en warhoofd Fortuijn niet beter op geworden.
Maar elke racist stemt op Wilders. Ik heb ook op Wilders gestemd. Maar dat heeft met zijn "anti Europa" opvattingen te maken. Ik vind dat er veel te veel geld naar Brussel gaat terwijl hier ladingen werklozen zijn, iedereen met een laag inkomen word gekort. Nederlanders die naar de voedselbank moeten. En ze geven 5 miljard!!! Een bedrag wat ik me niet eens kan voorstellen gewoon cadeau aan Griekenland. En de voedselbank in Tiel die €5000 nodig heeft krijgt NIETS.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:VNfwMKSVRLYJ:www.goeievraag.nl/maatschappij/politiek-overheid/vraag/66589/pvv-gaat-stemmen-gelijk-racist+&cd=3&hl=nl&ct=clnk&gl=nl @HeerVoldemort, zelfs niet alle mensen die rascistisch denken stemmen op de PVV, dan zou deze partij nog veel meer zetels krijgen.
Personen met racistische ideeën zitten bij alle partijen, bij de ene partij meer dan bij de andere, maar echt bij allemaal.
@HeerVoldemort
Mensen die op de PVV stemmen zijn doorgaans simpelweg niet bijster goed geïnformeerd en geloven veel fabeltjes die niet worden ondersteund door harde feiten.
De E.U. kost iedere Nederlandse burger pakweg € 230,- per jaar en levert tussen de € 1.500,- en € 2.000,- op. Niet zo gek dus dat Wilders wordt weggehoond met z'n zelfgefabriceerde 'feiten'.
Ik ben zeer kritisch ten opzichte van de E.U., maar in mijn geval zet me dat er juist toe meer te lezen over de kwestie.
Al geef ik grif toe dat het makkelijker is een roeptoeter te volgen. @wrk132
Hopelijk blijf je in de toekomst de rijen bij de Sociale Dienst en het UWV checken om ons op de hoogte te houden van alle misstanden die je daar tegenkomt...
Puur sarcasme natuurlijk.
Wel het verzoek om je tot de feiten te beperken. Bij de SD sta je namelijk niet eens in een rij.
Tevens ben je strafbaar bezig wanneer jij de gesprekken in een gespreksruimte (niet aan de balie...) afluistert. Je beweert namelijk te weten wat er allemaal besproken wordt tijdens zulke gesprekken en dat dit ook nog eens representatief is voor de handelswijze van de SD en het UWV. Allochtonen worden overigens voor hetzelfde misdrijf juist zwaarder gestraft dan autochtonen. Ik lees veel onderbuikgevoel en simplistische aannames. Werkelijk alles wat je zegt is eenvoudig onderuit te halen. Mijn verzoek is om je tot de feiten te beperken. Haat wordt gecreëerd door het verspreiden van leugens en het voeren van hetzes.
Nogmaals: allochtonen worden voor dezelfde misdrijven zwaarder gestraft dan autochtonen. Aannames, onderbuikgevoelens, gebrek aan feiten. Je laatste reactie bevestigt slechts mijn gelijk.
Ik was twee weken geleden aanwezig in een groot ziekenhuis Daar vond een gesprek plaats tussen een doktersstaf en een familie (autochtoon of allochtoon doet niet ter zake). Hetgeen de familie deed en nog wilde ging alle eerlijke perken te buiten. De chirurgische staf ageerde hiertegen en beschuldigde de familie keihard van fraude. Van afluisteren was geen sprake. Zelfs met watten in de oren hadden de tientallen aanwezigen het gesprek kunnen volgen. Op elitair niveau werkte men mee aan de beeldvorming.
Ik heb een officiële klacht ingediend tegen het doktersteam. Zulke gesprekken horen in een privé ruimte plaats te vinden.Ook bij de Sociale dienst en UWV horen de zaken achter gesloten deuren (van glas) plaats te vinden. Hier in Italië waar ik lange tijd per jaar verblijf, constateer ik dat dat de gewoonste zaak van de wereld is. Ik hoop ook dat je uitspraak dat allochtonen voor het zelfde misdrijf juist zwaarder gestraft worden dan autochtonen op een misverstand berust.
Anders moet de blinddoek bij alle Vrouwen van Vrouwe Justitia weer terug.
Je zou kunnen overwegen je persoonlijke ervaringen niet te formuleren als algemene feiten.
Dit wel doen en er later iemand op aanvallen dat dit slechts een door jou geconstateerd incident betreft vind ik ronduit zwak en pathetisch.
Zeker als je vervolgens bij andere gebruikers een beetje zielig gaat lopen doen. Misschien kan je je eerste reactie nog eens teruglezen. @JoanDArc
Helaas.
http://www.eenvandaag.nl/index.php/criminaliteit/57081/allochtonen_zwaarder_gestraft_
De negatieve formulering in het latijn is: nemo censetur ignorare legem" - niemand wordt verondersteld de wet niet te kennen en behoort tot het positieve recht. Het betekent dat de Nederlander de wet dient te kennen die op hem/haar van toepassing is in de omstandigheden waarin hij/zij zich bevindt.
Helaas weer zo'n suggestieve, aandachttrekkende nieuwskop, hopende dat de snelle lezer niet verder kijkt, leest en luistert.
Bij geweldsdelicten kwam naar voren dat autochtonen 7% kans hadden op celstraf en allochtonen bij vergelijkbare delicten een kans van 11%. Dus bij lange na geen 50% zoals voorheen gesuggereerd werd door een advocaat.
De rechters hebben zelf het onderzoek aangevraagd n.a.v. beschuldigingen die op vermoedens gebaseerd waren. Luistert men het filmpje af, dan komt men tot een genuanceerder conclusie. In het juristenblad van 2012 werd gesproken van grotere kans, niet als een feit.
Als er al een verschil in strafmaat is dan hoeft dat niet te betekenen dat de rechters met twee maten meten, zeggen de onderzoekers zelf. Gelukkig zijn er voor de meeste verschillen verklaringen gevonden. Niet een eenvoudig strafblad, maar vaker voor drugsdelicten, blijven ontkennen, niet meewerken bij vooronderzoek, werkloos. Mensen met een baan krijgen nl vaker een taakstraf dan celstraf, zodat zij hun baan niet verliezen.
Ook voor autochtonen geldt dat als een advocaat of een deskundige het niet goed overbrengt bij de rechter de straf hoger uit kan vallen dan wanneer men verdedigd wordt door een topadvocaat. Heeft niets met discriminatie te maken. De rechter oordeelt en spreekt recht op grond van de gegevens die hem aangereikt worden.
Als de verdachte, maakt niet uit wat voor kleur, die overval niet had gepleegd, zou hij niet in het verdachtenbankje staan, dat moet men even niet vergeten. Hoe langer je strafblad, hoe eerder zal het krijgen van celstraf een feit zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.