Waarom mag je de afkomst niet vermelden van criminelen?
Iedereen weet wie de grootste overlastveroorzakers zijn en dit is ook feitelijk zo.
Opsporing verzocht laat bijv. niets aan de verbeelding over.
Uitleg waarom ik tot de vraag kom;
Zou zo'n bepaalde "groep" niet beter te motiveren zijn hun gedrag aan te passen indien men gewoon zegt zoals het is en dus niet via allerlei kronkels ze buiten beeld te houden en excuses voor ze te verzinnen waarom ze dit "gedrag" vertonen?
Nu wordt niet zuiver het criminele / overlast veroorzakende gedeelte van een bepaalde bevolkingsgroep aangesproken maar kijken veel mensen (die niet tot deze groep behoren) wel de volledige groep er op aan.
Het beleid blijkt al jaren averechts te werken. Dus waarom verandert men dit niet?
Vraag;
Heeft dit wettelijke grondslag of is dit not-done in de ogen van bepaalde politici of gekomen door de angst voor de term racisme?
Dit is een vraag dus graag een antwoord en geen discussie of het nu wel of niet zou mogen / moeten.
Ben benieuwd naar de antwoorden, maar zal mijn mening achterwege laten.
Maar dat hele puntensysteem interesseert me helemaal geen malle moer, dus mods... verwijder deze reactie ook maar en haal er weer wat punten vanaf. Lekker belangrijk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.