Wat kan ik doen tegen onterechte kosten van een betekening tot bevel?
In februari van dit jaar heb ik de aanslag Gemeentelijke Belastingen ontvangen. De mogelijkheid bestond om het verschuldigde bedrag -middels een automatische incasso- in 10 maandelijkse termijnen te voldoen.
De groene machtigingskaart heb ik ondertekend geretourneerd naar de gemeente. Het saldo op mijn rekening is ruim voldoende voor afschrijvingen.
Afgelopen zaterdag lag er desondanks een dwangbevel van deurwaarderskantoor Cannock Chase Public bij me op de mat. Of ik de vordering van de gemeente PLUS €58,00 aan betekeningskosten onmiddellijk binnen twee dagen wilde betalen, daar er anders verdere rechtsmaatregelen worden genomen.
Hier schrok ik best wel van.
Telefonisch navraag bij de gemeente leverde het antwoord op dat zij géén machtiging van mij hebben ontvangen. Ik ontkende dit en kreeg te horen dat ik niet moest liegen en gewoon het totale bedrag dien te betalen.
Ook bij CCP hetzelfde antwoord. Betalen anders verdere rechtsmaatregelen. Het bedrag van de belastingen heb ik inmiddels betaald maar de €58,00 aan betekeningskosten weiger ik te betalen omdat ik op tijd de machtigingskaart heb teruggestuurd.
Wat kan ik verder nog doen. Niet enkel om die €58,00 maar het gaat mij enkel om het principe en de 'houding' van de gemeente.
Uit je verhjaal totnogtoe blijkt: Geen enkel. Dus ook al heb je gelijk, je gaat het niet krijgen.
De deurwaarder wordt nog niet zo snel op je dak gestuurd.......
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.