Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat maakt het illegaal vuurwerkfilmpjes op YouTube te zetten?

Hallo medemensen,

Ik zocht laatst naar een Cobra 6 +telefoonboek filmpje, gewoon omdat ik benieuwd was hoe dit eruit zag. Nu was er bij dit filmpje de knal weggelaten en vervangen door een bericht van de politie.

Mijn vraag nu is: Hoe kunnen ze dit verbieden? Internet is toch een vrije plaats? Het in bezit hebben van dit vuurwerk is illegaal in Nederland, maar dit zouden ze ook bijvoorbeeld in België of elk ander land opgenomen kunnen hebben. Het lijkt mij niet dat dit gestraft kan worden.

Weet iemand hier en antwoord op?
Dankjewel ;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ze kunnen het ook niet direct verbieden, maar dan doen ze dan ook niet. Het filmpje wordt niet door de politie vervangen of verwijderd. De politie kopieert het filmpje en zet er een bericht in. Zo'n filmpje met bericht sturen ze naar de diegene van wie ze het filmpje hebben. In zo'n bericht vragen ze degene die het filmpje heeft geüpload om het filmpje te verwijderen. Of je dat dan ook doet moet je zelf weten. Als je het niet doet dan heb je niet direct een probleem, het is vooral bangmakerij. Ze kunnen niet bewijzen dat het in Nederland was, en ze kunnen niet eens bewijzen dat diegene die het filmpje upload dezelfde is als diegene die het vuurwerk aansteekt. Maar veel youtubers kiezen er voor de zekerheid voor om hun filmpje toch maar wel te verwijderen.
In dit filmpje zeggen ze zelfs dat de politie strafbaar is ivm met copyright: https://www.youtube.com/watch?v=n0RH1h1CxaE
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing