Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft de overheid ook een rekening voor vrijwillig geld storten?

omdat ze nou toch zoveel geld nodig hebben wil ik best wel 10 euro storten voor het goede doel om nederland te helpen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

Ja hoor, het rekeningnummer is:
2445588
tnv De belastingdienst en ik zou als ik jou was niet zo actief die 10 Euro gaan storten, ze pakken wel meer van je af via dat rekeningnummer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, van mij MOETEN ze altijd geld hebben en nooit vrijwillig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het geld dat de Nederlandsche Staat nodig heeft, wordt (onder andere) opgehaald via Staatsobligaties. Helaas kun je die niet voor een willekeurig bedrag kopen; als ik me goed herinner, gaat dat per duizend Euro.

Als je wilt, en als je duizend Euro wilt investeren, kun je het beste met je bank gaan praten over de mogelijkheden. Je moet dan "inschrijven" op die Staatsobligaties.

Wanneer je Staatsobligaties hebt gekocht, kunnen die obligaties meer of minder waard worden. Je krijgt er ook rente over. Na verloop van tijd kun je je obligatie ofwel verkopen tegen de dan geldende prijs, of je wordt "uitgeloot" door de Staat, waarop je van de Staat je 1000 Euro terugkrijgt tegen inlevering van je obligatie.
15 jaar geleden
Vrijwillig geld storten hoeft niet per bank. Ga naar de sigarenboer en koop een paar Staatsloten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het rekeningnummer van de staat is nummer 1 bij de ING (voorheen de Rijkspostspaarbank). Zet er wel bij dat het een schenking voor de staatskas betreft. Ik heb dat ook wel eens gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing