Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom komt er direct een opvolger als president in Amerika?

Als de President van Amerika om een of andere reden plotseling moet stoppen, moet er direct een nieuwe president komen. zodat Amerika een president heeft. Waarom is dit? graag een link naar de bronnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Dat geldt niet alleen voor Amerika, maar voor elk land met een (democratische) regering ; er moet wel iemand officieel aan het roer staan.
Als de president plotseling aftreed, overlijdt of ziek wordt, is er altijd onmiddellijk een interim (tijdelijke plaatsvervanger). In Amerika is dat normaliter de vice-president. Voor het kiezen van een definitieve opvolger wordt dan gewoon weer tijd uitgetrokken, maar intussen staat er wel iemand aan het roer.
Wanneer een hele regering valt of aftreed, wat in Nederland nog wel eens gebeurt, is het land niet ineens onbestuurd maar treedt er onmiddellijk een interim-regering aan (vaak in min of meer de zelfde samenstelling). Die heeft echter wel wat minder bevoegdheden, maar moet tot na de volgende verkiezingen ' de kar trekken' .

Snel even een zinnetje in een artikel op Internet zoeken is er hier even niet bij ; daarvoor zul je je echt wat meer in het onderwerp moeten verdiepen. Boeken kunnen daarbij een goede hulp zijn. Wat ik er van weet, heb ik ooit op school geleerd en vind ik hier ook niet zo 123 terug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing