Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan de IS (ISIS) verslagen worden?

Ik heb veel gelezen over ISIS en het maakt me allemaal nogal bang... Is er een kans dat de ISIS verslagen wordt? Of zullen ze ook in Europa komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
849

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Is IS compleet te verslaan ? Persoonlijk denk ik nee.
Wel kan IS zo verslagen worden dat ze in aantal en organistie zo klein worden dat de dreiging sterk verminderd.
Vergelijk het een beetje met Al Qaeda , zij zijn nooit compleet verslagen maar toch nog altijd een bedreiging.

Zullen ze ooit in Europa komen? Vast wel , ook hier gaat de vergelijking met Al Qaeda op. Ook zij zijn in Europa , er zijn trouwens al sympathisanten van IS in diverse landen. Moet je daarom bang zijn? Nee , dat heeft geen enkele zin . Want wat moet je dan doen? Veilig binnen zitten en nooit buiten komen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Z512099
10 jaar geleden
Onlangs in het nieuws: school schrapt uitstap ( 70 tal leerlingen ) naar Brussel omdat het daar onveilig is vanwege de laatste ontwikkelingen en men dus de veiligheid van de kinderen niet kan garanderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben bang dat er oorlog in Nederland zelf komt binnen een (paar) jaar. Ik hoor mensen over 'derde wereldoorlog', maar ik hoor niemand over het feit dat het ook goed kan komen. En kan ook niks vinden over de kansen dat het niét gebeurd. Vandaar mijn vraag.
SimonV
10 jaar geleden
Op zich gaat het om zo'n 30.000 IS-strijders.
Alleen al buurland Turkije heeft 1 miljoen soldaten...
Dus qua mankracht is het geen probleem ISIS te verslaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De dreiging voor een derde wereld oorlog komt eerder vanuit Rusland dan vanuit IS. Wat er onlangs gebeurde en nog steeds aan de gang is in Oekraine is in potentie meer aanleiding voor oorlog. Wel is het zo dat veel landen nu actief meehelpen om IS te bestrijden . Gevolg hiervan is dat er een verhoogd terreur alarm is voor sommige plekken.
Scholen zullen dus voorzichtiger zijn als het gaat om uitjes , bottomline , met gezond verstand kom je een heel eind. Voel je je niet prettig op plaatsen waar "eventueel" iets kan gebeuren dan is het aan jouw of je daar dan wil zijn ;)
Zekerheid dat er geen oorlog komt heb je denk ik nooit , persoonlijk vertrouw ik er wel op dat iedereen dat zoveel mogelijk wilt voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor deze antwoorden! Dit stelt mij weer een beetje gerust!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding