Hoe lang duurt gemiddeld voordat een voornaamswijziging verwerkt is binnen de BRP van de gemeente?
Op 28 mei is door de rechtbank van Amsterdam mijn aanvraag voor een voornaamswijziging goedgekeurd. Na de uitspraak is het gewoonlijk drie maanden te wachten voor het geval er sprake zou zijn van een hoger beroep.
Een aantal weken terug kreeg ik van de gemeente te horen dat na de drie maanden het ongeveer twee tot drie weken duurt voordat de wijziging binnen is bij de gemeente en deze dan de wijziging digitaal verwerkt en hier post over stuurt. De gemeente had overigens de wijziging nog niet binnen. Inmiddels is het alweer oktober en bekijk ik dagelijks mijn persoonlijke gegevens op MijnOverheid waar mijn oude naam nog steeds vermeld staat.
Een mail naar Justis verwees mij door naar mijn gemeente. Ik wil graag een nieuw paspoort en rijbewijs maar heb geen idee hoe lang dit nog zal duren. Als iemand enig idee heeft over de totale procedure ná de goedkeuring van de rechtbank en de wachttermijn van drie maanden dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.