Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je de politie bellen voor mensen die fout parkeren?

Er zijn hier naast mijn huis altijd mensen die dan op bezoek komen (bij andere mensen) en dan hun auto op de stoep parkeren terwijl er 10m verder op genoeg lege parkeer plaatsen zijn. Kan je hiervoor de politie bellen of ze te minste inlichten dat er auto's verkeerd geparkeerd zijn?

Er staat zelfs een auto met zijn neus de verkeerde kant op (het is een eenrichtingsweg).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt dit melden bij de politie, maar vaak doen zij er weinig tot niets aan, je wijkagent kun je hierover ook aanspreken, ook je gemeente inlichten heeft ook wel effect.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van de politie hoef je niets te verwachten. Zelf 7 maanden last gehad van geparkeerde auto's en busjes op de stoep die het zicht op de weg totaal belemmerden en voetgangers over de rijbaan moesten. Dit ivm een verbouwing bouwbedrijven kunnen een vergunning krijgen maar die hadden ze niet. Politie vond dat men gewoon moest uitkijken en gemeente verwees naar handhaving die ook niets doet. En je buren hebben er blijkbaar ook lak aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het wel echt een trottoir? Je foto is vrij onscherp, maar ik vind het meer lijken op een betegelde parkeerstrook. Het lijkt me namelijk niet echt een trottoirband die er voor zit, maar zo'n lage band met een afgeschuind oprij-kantje. Bel de gemeente of politie eens, niet om iemand er bij te lappen, maar gewoon om informatie hoe dat zit in jullie straat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja , maar of je buur je beste vriend wordt nee . Hopelijk heb je vrienden genoeg . Ja je kan de politie bellen als er geen andere melding is komen ze maar is geen parkeer boa in je gemeente . Ja het kan irritant zijn voor kinderen invaliden enz is dat het geval zeg dat aan de politie bel alsjeblieft min of meer anoniem anders kan je verhuizen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik ga de buurt politie wel even bellen (heb hun persoonlijke nummer) Mijn pa heeft ook al tegen die buren gezegd dat ze de auto's gewoon op de parkeer plaats moeten zetten maar ze hebben niet geluisterd :( Er woont ook een gehandicapte jongen in de buurt die komt meestal met zijn ouders (jongen in een rolstoel) langs deze stoep. Ik zag ze toevallig en ze konden niet over de stoep ze moesten over de weg langs de auto's er langs, toen kwam er ook nog eens net een auto de hoek om (kon nog wel op tijd stoppen) maar had erger kunnen af lopen! daar irriteer ik me zeker aan!! Ik weet uit mijn hoofd dat een fout parkeren boete 90 euro kost dus dat zal ze wel leren...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding