Wordt de DigiD nu ( indirect) opgedrongen aan mij, en hoe kom ik hier onderuit?
Al een aantal jaren heb ik het gebruik van de DigiD kunnen ontwijken. Daarmee heb ik mezelf een hoop tijd, geld en vooral ergenis bespaard. Ook verwacht ik dat ik het de komende jaren nog niet nodig zal hebben. ( geen verandering in mijn persoonlijke situatie)
Nu blijkt dat iedereen die een zorgverzekering heeft ook verplicht een DigiD moet hebben, zodat ze hiermee online kunnen declareren en de declaraties kunnen controleren.
Is er een manier om dit alsnog te omzeilen? Ik zou het namelijk max 1x in de 1,5 jaar gaan gebruiken.
Daar zit nu juist het probleem. Omdat ik het nauwelijks ga gebruiken zal mijn account telkens geblokkeerd worden. Ik wil en kan geen paar dagen wachten, en dan hopen dat ik dan wel mag inloggen. Mijn tijd is daar veel te kostbaar voor. En per 1-1-2015 is het verplicht voor zorgverzekeringen om de digid te gebruiken voor persoonsgegevensbescherming.
Misschien ontbeert het mij aan informatie, maar ik zie eigenlijk alleen maar voordelen in DigiD en verwonder mij over deze vraag...
Blijkbaar heeft mobie 100% gegarandeerd werk, want mocht je werkloos raken dan verloopt het contact met werk.nl ook via DigiD.
Verder hoef ik geen zaken te regelen mbt toeslagen ed.
Dus daarom zal ik hem nauwelijks gebruiken. Maar wanneer ik hem nodig heb.. Moet ik er veel tijd in investeren. Wat niets opleverd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.