Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben de Zwart Janstraat en de Noordmolenstraat in Rotterdam 2 namen?

De straten liggen in elkaars verlengde en vormen samen één straat.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik weet wel dat het vaker voorkomt maar deze straten vormen samen één lange winkelstraat en het had me logisch geleken als ze die één naam hadden gegeven. Ik weet wel dat het van oorsprong geen winkelstraten waren maar dat dat zo gegroeid is maar er zijn m.n. in het Oude Noorden meer straten die een andere naam hebben gekregen. Het had mij niet zo gek geleken als men deze dan ook straten één en dezelfde naam had gegeven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

om de echte reden te weten zou je bij het gemeente archief kunnen informeren. Maar ik denk dat het ooit 2 afzonderlijke straten zijn geweest, die door omstandigheden zoals wegverlegging of neerhalen van gebouwen 1 straat zijn geworden. Het is administratief nogal een gedoe om een straat van naam te laten veranderen (alle inwoners moeten nieuw adres doorgeven aan allerlei instanties , zodat men gewoon 2 namen houdt
10 jaar geleden
De Jacob Catsstraat doorsnijdt beide straten. Datzelfde doet hij bij de Gerard Scholtenstraat en de Woelwijkstraat, die ook in elkaars verlengde liggen. Links en rechts van deze kruisingen liggen twee verschillende wijken. Ik meen me zelfs te herinneren dat beide wijken niet gelijktijdig zijn gebouwd, maar daar kan ik me in vergissen. Als kind van 11 jaar liep ik hier dagelijks, dat is mooi 62 jaar geleden. :)
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing