Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het verschil tussen "uitdoven" en "afschaffen" bij overheidsmaatregelen?

De komende Vlaamse regering wil de aanmoedigingspremie bij tijdskrediet "laten uitdoven". Wat is het verschil tussen "uitdoven" en "afschaffen"?

1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De vervaldatum. Bij afschaffen is bekend dat de maatregel niet meer geldt per bepaalde dag, en dat wordt aan de bevolking doorgegeven. Bij uitdoven blijft het een poos doorsudderen, totdat niemand er meer van weet.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
het gaat over tijdskrediet. men wil het laten "uitdoven" en herleiden tot één soort tijdskrediet : het thematisch verlof en dan enkel zorgverlof. Als alibi wordt gebruikt : wereldrreis maken op kosten van de staat. Terwijl ik het bv. gekregen heb omdat ik 50+ ben en genomen heb om mijn huis rustig aan te renoveren en nog rust te kunnen. nemen in het w.e. Na 2 burnouts leek me dit het beste...
Ik vraag me dus af welke gevolgen dit heeft voor mijn eigen 4/5 tijdskrediet. Dus wat ik me moet bij "uitdoven" en wat het verschil is met "afschaffen". En of er wel een verschil is....
Amadea
10 jaar geleden
Jij hebt het al gekregen, daarom blijft het voor jou ongewijzigd omdat ze het laten uitdoven. Als de maatregel zou worden afgeschaft had dat kunnen inhouden dat jij moest gaan inleveren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding