Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zelf iets doen om te protesteren tegen de doodstraf?

Ik ben er heel erg mee bezig en wil graag meehelpen bij het opheffen van de doodstraf, maar vraag me af of ik iets kan doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Amnesty international steunen. Op de site staat hoe je kunt helpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

lid worden van amnesty

http://www.amnesty.nl/

die weten gelijk ook meer dan wij
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik zelf een heel mooi initiatief vind is brieven schrijven aan mensen in de 'death row'.
15 jaar geleden
Kijk hier eens! Iets voor jou dus ga in actie, steun voor tibet..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Protesteren, meer kun je niet doen... Overal waar je maar kunt, zoals hier...

Wees reëel en kijk met mij mee. Als de ontwikkelingen doorgaan zoals ze nu gaan zal de doodstraf zal weer ingevoerd worden, ook in Nederland... Als Wilders gaat regeren in Nederland, dan zal ik je zeggen dat de deur op een kier gezet wordt en de doodstraf in Nederland mogelijkerwijs ingevoerd zal gaan worden... De straffen worden hoger en hoger, kun je dat zien? En waar leidt dat tot, wat is de hoogste straf die je je maar kunt voorstellen? Juist ja de doodstraf, en daar stevenen naar op af... Dit is de realiteit van de dag, in de wereld...

Komt je angst niet doordat het steeds meer en meer realiteit gaat worden dat de doodstraf hier ook ingevoerd gaat worden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weinig, je kan initiatieven steunen die landen aan zetten om de doodstraf af te schaffen. Hierboven zijn al organisaties genoemd die bijvoorbeeld door middel van petities regeringen proberen te overtuigen van het afschaffen van de doodstraf.
Voor de rest kan je bij verkiezingen rekening houden met dit punt. Ben je voor een partij die hier actief mee aan de slag gaat of een partij die het allemaal op zijn beloop laat en tijdens ontmoetingen met staatshoofden dit niet aan de orde durft te stellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom tegen de doodstraf?In sommige gevallen ben ik voor de doodstraf,mits het 100%,nee...200% bewezen is,(en alleen dán),dat iemand een moord of iets ergs heeft gedaan.
Ik denk,dat als de tegenstanders van de doodstraf iets overkomen,dat bijvoorbeeld een geliefde vermoord of verkracht word,dat ze dan wel anders reageren.En nee...ik ben geen rechtse stemmer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel weinig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ook ik denk amnesty steunen een goede sterke organisatie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dat zal weinig uithalen, te meer daar steeds meer mensen voor de doodstraf zijn, ook in landen waar die momenteel niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jawel toen timothy mc vie we kennen hem allemaal zijn laatste uur inging,gingen er 1000den mensen voor de gevangenis bidden en protesteren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing