Als je onder in vloed van alcohol ongeluk maakt en de ambulance belt betaal je die dan zelf?
Ik ging met een vriend zaterdag avond op 25/26 januari uit met een vriend .
Wij hadden best wel veel alcohol op ma we moesten thuis komen.
Dus ik besloot terug te rijden (Spijt) op gegeven moment toen ik reed was er een weg versmaling. Ik zag het Niet dus reed tegen een stoeprand aan. Me auto kiepte op dus we lagen op onze zij ik vroeg eerst me vriend hoe het met hem ging.hij vertelde dat het wel "ging" ik zo oke we klommen de auto uit en duwde hem overeind en maakte dat we weg kwamen met de auto.
Ik zag dat aan zijn kan de ramen kapot waren en de deur Niet meer dicht wouw. Ik zag dat hij kei erg bloedde wouw na het zieken huis rijden.
Ma vertrouwde de auto Niet meer. Dus stopte ik in een straatje en belde de ambulance in plaats daar van kwamen er 5politie auto's!!!
Ik schrok er van werd meteen in boeien geslagen voor me vriend kwam er een ambulance ma ik werd al na het cel gebracht.
En ze vroegen of ik drugs/alcohol had gedronken/gebruikt ik zij Dat ik alleen 2 glazen op had en dus wouden ze een bloed test afleggen en net waneer ze de spuit wouden prikken besloten ze een blaas test te doen
De uit slag was 1,5promile en ik als beginnen de bestuurder mag Eigenlijk ma 0,2 promile dus kreeg na 10 werkdagen een brief dat mijn rijbewijs was in gevorderd voor 2 maanden alleen als ik in die 2 dagen Niet in aanraking met de politie kom (zal wel lukken) ma er stond niks over un boete over het rijden onder in vloed,weg rijden na een ongeval,over de ambulance en de 5 politie autos
Met alcohol (7 x de maximale hoeveelheid) achter het stuur, een ernstig ongeluk veroorzaken. Vervolgens de auto rechtopzetten, en met dezelfde hoeveelheid alcohol weer verder rijden?. Jij bent een gevaar voor anderen. Die stoeprand had ook een voetganger kunnen zijn.
dan volgt dus de boete en gezien het een puntenrijbewijs betreft een hele lange rijontzegging of hopelijk een intrekking van het rijbewijs, en de EMA is ook verplicht in dit geval.
En het letsel van je vriend kan je nog heel duur komen te staan hij en of zijn verzekering kan jouw aansprakelijk stellen voor gemaakte kosten
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.