Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaat een volgend kabinet de belastingbetaler weer laten opdraaien voor de risico's van de graaiers?

Is de politiek wel tot een antwoord in staat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja...de graaiers en politici zijn nauw verbonden.
Na hun politieke carrière ambiëren veel politici een bijbaantje als graaier. We zullen eens zien bij welke bank Wouter Bos over 15 à 20 jaar zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja als balkeende aan de macht komt met vvd en pvv zal de belasting betaler de dupe zijn.
Eigenlijk zouden de veroorzakers moeten betalen maar die komen er mee weg
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk, met de PVDA is dat gewoon. Veel uitgeven aan "sociale items" en bepaalde bewindvoerders met de mantel der liefde bedekken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De politiek gaat over de verdeling van de collectieve middelen. Inderdaad gaat de belastingbetaler de schulden die door de graaiers ontstaan zijn, betalen.
Maar er zijn voorstellen om de hoogste schijf voor de belasting te verhogen, 60% ipv 52%, dat lijkt mij terecht.
Want zelfs al heeft een veelverdiener niet extra gegraaid, hij heeft ongetwijfeld geprofiteerd van de overspannen aandelenmarkt en te hoge rentes, om niet te vergeten de hypotheekaftrek. Wat mij betreft: belastingverhoging voor de hoogste inkomens.

Vergelijk Ijsland. Nederland en Engeland willen dat de Ijslandse bevolking gaat betalen voor het graaien van de Icelandbank, en de stompzinnige spaarder bij de Icelandbank. Terecht dat die bevolking dat niet wil.
Ik vind ook dat die Icelandspaarders niet gecompenseerd hadden moeten worden. Subsidie op kapitaalvlucht!
Wouter Bos kon op dat moment niet anders toen hij ING en de ABN redde, de boel mocht niet instorten, maar Icesave had hij wat mij betreft erbuiten kunnen laten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing