Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou het gevolg zijn van het stopzetten van alle subsidies?

Subsidie is natuurlijk al een vreemd begrip; tijdelijke bijdrage.

Maar wanneer een subsidie structureel wordt uitgedeeld, spreek je dan nog wel over een tijdelijke bijdrage?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat zou verdomd goed zijn voor de belastingbetaler. Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor allerlei kunst en cultuur idioterie waar geen mens naar komt kijken/luisteren/gebruiken. Waarom subsidie op bijv. groene stroom? Als mensen dit ech een goed idee vinden willen ze er ook voor betalen. Of voor politieke partijen: laat de leden het maar betalen. Mijn stelling: in één keer afschaffen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik vind dat Wiki dit heel goed omschrijft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Subsidie

Wanneer je alle subsidie stop zou zetten zullen er veel waardevolle instanties verdwijnen. Denk maar aan kunst en cultuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn we eindelijk van de linkse kerk af, niks nova en den haag vandaag. de hele dag kooptv & bowlen met sterren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan hebben veel mensen geen dak meer boven hun hoofd en kunnen hun ziekenfons niet meer betalen als de huurtoeslag en de zorgtoeslag wegvalt .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Subsidie is soms terecht, maar soms ook helemaal niet. Ik vind kunstsubsidie slecht en onnodig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld onderwijs wat ook gesubsidieerd wordt. Afschaffen van alle subsidies zou dus een slecht plan zijn, omdat sommige zaken erg waardevol zijn voor de samenleving, maar zonder subsidies niet kunnen bestaan in hun huidige vorm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar indien alle subsidies worden stopgezet, komt er dus meer geld beschikbaar. Dit zou kunnen worden gebruikt voor onderwijs. Ander voorbeeld, huursubsidie, is de markt niet opgedreven door dé huursubsidie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dan subsidieer je het onderwijs dus wel. Wat betreft de huursubsidie denk ik (in tegenstelling tot wat de hypotheekrenteaftrek met de huizenprijzen heeft gedaan) juist dat dit nodig is voor betaalbare huurwoningen, die er anders niet zouden zijn geweest. In hoeverre de prijs is opgedreven op de sociale woningmarkt weet ik niet, maar ik vind de huurprijzen in vergelijking tot de koopprijzen in veel gevallen helemaal niet zo hoog (maar dit zal natuurlijk van plaats tot plaats behoorlijk kunnen verschillen).
Ik woon in België nabij Antwerpen en kan alleen van daaruit praten. Het zou zeer spijtig zijn dat de regering de subsidies stopzet. Uiteraard.
Maar in België springt de regering nogal vlug zeer gulzig om met die subsidies. Het zou goed zijn aan sommige instanties, groepen van mensen met welk doel ze er ook zijn,geen geld meer te geven. Men maakt er misbruik van en verantwoording is niet verschuldigd!
HET GEVOLG van de stopzetting : men moet zelf achter geld gaan zoeken om eigen doelgroep te realiseren en men moet alzo zijn verantwoordelijkheid nemen. ZO leeft men dan niet met het geld van de belastingbetaler.Iedereen doet zo maar wat en de regering doet wat betreft dat ook zo maar wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding