Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een politieagent informatie doorspelen naar je werkgever als je een bekeuring krijgt?

Dus een agent vindt het nodig om door te geven aan je werkgever dat je bekeurd bent

Toegevoegd na 52 minuten:
Het gaat om wildplassen en in kennelijke staat zijn. Even mee naar het bureau, legitimatie laten zien en weer heengezonden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik ben geen expert op dit gebied, maar het lijkt mij volledig tegen alle wetten op de privacy. Een bekeuring krijgen is een gebeurtenis uit je privéleven en daar heeft je werkgever niks mee te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je een handeling in de openbare ruimte hebt uitgevoerd, waardoor het privacy argument wegvalt. Als pow nieuws bij het parkeerbeheer klaagt dat eigen werknemers verkeerd parkeren dan is dat ok, ook met namen of autonummers. Het is mijns inziens een misdraging in de openbare ruimte en daarom niet privacygevoelig. Om de openbare orde te dienen vond de agent het nodig om je werkgever in te lichten, dat lijkt me prima als het belang van de werkgever werd geschaad. Ik neem aan dat het voor iedere omstander duidelijk was wie je werkgever is, omdat je een bedrijfsuniform aanhad of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bekend maken van dergelijke gegevens mag alleen als je bijvoorbeeld als werknemer onderweg was en door je handeling je werkgever betroffen is. dan heeft je werkgever een aanmerkelijk belang erbij om te weten wat je doet als voorbeeld ,
(een beveiliger die een object(orde op een festival) dient te bewaken en in kennelijke staat verkeert en staat te wildplassen . of een chaffeur die onderweg met een voertuig van zijn werkgever is en zich aan hetzelfde feit schuldig maakt, daarmee eventueel andere personen in gevaar brengt. B
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing