Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Smartphone gestolen. Aangifte bij politie mogelijk?

Niet dat het bij mij gestolen is.

Maar kan je aangifte doen bij de politie als je zeker weet dat je smartphone gestolen is. zoals op school.

Ik heb zelf ook gegoogled maar ik heb niks releveants gevonden over wanneer wel/niet aangifte

Toegevoegd na 59 seconden:
Zo ja, Wat zal de politie dan doen? IMEI code registreren als gestolen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
838

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iedereen die weet heeft van een strafbaar feit kan daar aangifte van doen bij de politie. Diefstal is uiteraard een strafbaar feit.

Wat gebeurt er na het doen van aangifte van diefstal telefoon?
Allereerst wordt de telefoon als gestolen geregistreerd. Van belang is dus dat je zoveel mogelijk informatie over die telefoon doorgeeft; Imei, serienummers, uiterlijk etc. Als de telefoon dan bij iemand wordt aangetroffen, bijv een heler, dan is tenminste bekend dat hij gestolen is.

Tegenwoordig zijn veel telefoons uitgerust met een track and tracesysteem. Dit biedt veel opsporingsmogelijkheden.

Mocht er verder daderindicatie zijn, dan kan de politie onderzoek instellen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je heldere uitleg!

Andere antwoorden (2)

zolang jij daar bewijs voor hebt wel anders kan de politie niks doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor elke diefstal kan je aangifte doen. Of ze genoeg aanknopingspunten hebben om er iets mee te doen is wat ander. Dat zal geheel aan de verklaring liggen.

Bijv. als je weet wie hem heeft gestolen en waar, dan zal de politie diegene verhoren naar alle waarschijnlijkheid. Mocht je weten dat ie is gestolen, maar je weet niet wie diegene is en heb je of geen aanvullende informatie of alleen een omschrijving van diegene zullen ze een proces verbaal opmaken maar zal hier waarschijnlijk niets mee worden gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding