Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het rookverbod nu passé, na de uitspraak van vanmiddag?

Heerlijk, die cafés zonder rook. Vanmiddag oordeelde een rechter echter dat een café dat klein is, roken mag toestaan. Is dit het begin van het einde?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
933

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een zwaluw maakt nog geen zomer. Er is ook een andere uitspraak waar het café wel veroordeeld is. En er is niet gezegd dat er in dit cafe nu weer eindeloos gerookt mag worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet zozeer een cafe dat klein is ,als wel een cafe zonder personeel, waar gerookt mag worden....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vermoedelijk wel. Alleen wat betreft éénmanszaken. De wet moet nog wel aangepast worden en het rookbeleid moet aangegeven worden op de deur.
Het ministerie kan ook nog in hoger beroep gaan....
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Nee. Dat rookverbod blijft gewoon gehandhaafd.

Ik rook overigens zelf ook en begrijp in het geheel niet waarom de overheid zich te bemoeien zou hebben met het "rookbeleid" in kroegen waar alleen volwassen mensen komen en die nota bene zelf duidelijk aangeven dat het gelegenheden zijn waar mensen de vrijheid hebben een sigaretje, sigaartje of anderszins op te steken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik begrepen heb is dat de rechter geoordeeld heeft dat cafees zonder persooneel onevenredig hard getroffen worden door het moeten handhaven van het rookverbod. En die mening deel ik...

Het rookverbod is ingesteld om het personeel een rookvrije werkplek te bieden. Een cafe dat geen personeel heeft, word dus onevenredig hard getroffen...

En dat zeg ik ook als ondernemer. Het is van de gekke dat als ik geen personeel in dienst heb dat ik dan wel een rookvrije werkplek moet creëren voor personeel dat ik geen eens heb...

En voor alle duidelijkheid. Deze uitspraak, waar het OM inmiddels tegen in beroep is gegaan geld dus niet voor de horeca die personeel in dienst heeft. Tevens is het rookverbod ook niet ingesteld zodat de gasten naar een rookvrij cafe toe kunnen...

Maar van mij mogen ze één hele grote bom onder dat rookverbod in de horeca leggen. En dat zeg ik als roker...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kom in weinig café's waar niet gerookt mag worden, misschien omdat ik zelf aan de ongezonde staafjes verslaafd ben, misschien omdat ik in Baarle Nassau woon? Voor mij is het rookverbod nog niet ingevoerd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het verbod blijft, er zal weer een aantal roken cafe's terugkomen. Je kunt gewoon niet roken cafe's blijven bezoeken, dus volgens mij is er voor ieder wat wils en dus geen begin van het einde, maar juist het einde van het einde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding