Moet ik deze man van de "veiligheid" vertrouwen?
Laatst kwam er een man bij me aan de deur, ik weet het niet meer precies maar hij zei volgens mij dat hij van de rijksveiligheid ofzo was, in ieder geval iets van de veiligheid. Hij zei dat ze langs deuren gaan voor beveiligingen omdat er tegenwoordig veel ingebroken zou worden in Nederland, hij wilde beveiliging controleren en zeggen wat er beter gedaan kan worden. Ik heb m'n twijfels er echter bij, waarom zouden ze langs deuren gaan?
Mijn huis is eigendom van Woningstichting, maar toen ik Woningstichting noemde zei de man dat die niets met de beveiliging van de woning te maken hadden en dat dat de verantwoordelijkheid van de bewoners was. Toen kreeg ik een ongemakkelijk gevoel, ik kreeg het gevoel alsof hij naar binnen wilde.
Weet iemand meer over dit soort dingen? Hoe kan ik controleren of die man echt van de veiligheid is als hij weer langs komt? (ik zei dat ik het erg druk had, hij zou een andere keer terug komen)
Ik ben bekend met mensen die zich voordoen als beveiliging en zo het huis in komen om de beveiliging te bekijken, zodat ze later kunnen inbreken. Maar ik weet alleen dat het in de US en de UK gebeurd, niet of het ook in Nederland gebeurd.
Toegevoegd na 14 minuten:
Is het toegestaan om een foto te maken van het gezicht van die man om aan de politie te geven, mocht ik vermoeden dat hij een oplichter is?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.