Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer ga ik mijn zorgtoeslag krijgen?

Ik ben in oktober 18 geworden en heb toen mijn zorgtoeslag aangevraagd. Ik kreeg vorig week een brief thuisgestuurd dat ik in 2012 nog €140 ga krijgen en ook een maand overzicht erbij waarin je kan zien dat ik in november en in december nog €69 hoor te krijgen.
Maar nu heeft iedereen in mijn familie en vriendenkring al hun zorgtoeslag gekregen en ik nog niet.
Moet ik nog een beetje wachten omdat dit de eerste keer is of is het handiger om morgen even re bellen?

Toegevoegd na 41 seconden:
Iedereen heeft het gister (20 nov.) gekregen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Als je een brief hebt gehad dat je het in november zou moeten krijgen, dan zou ik toch even een belletje eraan wagen. Want inderdaad, het had deze week dan gestort moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De belastingdienst keert de zorgtoeslag altijd op de 20e van de maand uit. De eerste keer kreeg ik het ook pas later.

Wat vaak ook gebeurt is dat je je bankrekeningnummer nog niet hebt doorgegeven. Je krijgt dan waarschijnlijk deze of volgende week een formulier thuisgestuurd waarop je je rekeningnummer moet invullen en ondertekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bij de site van de belastingdienst inloggen en dan kan je zien welke toeslagen je krijgt en wanneer ze uitbetaald worden.
Hier heb je wel digi d voor nodig.

Toegevoegd na 52 seconden:
Site ligt eruit voor onderhoud ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing