hoe stel ik de politie aansprakelijk voor schade aan mn laptop?
vorige week is mijn vriend aangehouden en meegenomen naar het buro omdat hij een wietkwekerij op zolder had. Ook zijn zn fiets werd meegenomen en de laptop die bij hem op tafel stond en daar gaat het om. Die laptop is van mij tenminste het is een leenlaptop ter vervanging van mijn eigen laptop die ik moest laten repareren. Nou is het dus zo dat degene die hem in beslag heeft genomen dit niet netjes heeft gedaan, de doos lag er achter en daar hebben ze hem keurig ingedaan alleen de foamblokken die in de doos ook zaten om de laptop vast te zetten in de doos die lagen nog gewoon op tafel en ook hebben ze de adapterbij de laptop aan de kant van het beeldscherm in de doos gepropt terwijl daar een apart vakje voor was. De volgende dag mocht mijn vriend weer naar huis en kreeg ook zijn fiets en de laptop weer mee en hij is daar dus mee naar huis gegaan zonder van te voren op het buro the checken of alles nog wel heel was. Toen hij thuis was en ik de doos openmaakte werd helaas mijn vrees waarheid het scherm is dus stuk! De dagwaarde van de laptop is 379 euro en die zal ik moeten betalen denk ik want inmiddels is mijn eigen laptop klaar en moet ik de lener weer terugbrengen. Hoe ga ik dit aanpakken?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.