Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar staat de afkorting BBW voor bij gemeentes?

Kreeg zojuist mijn declaratie formulier terug welke via de gemeente loopt en een gedeelte van de declaraties werden niet overgemaakt naar onze rekening, en we kregen de meegestuurde bonnen ook niet terug, er staat een afkorting achter: BBW. Wat betekend deze afkorting?

Samengevat:
6 bonnen opgestuurd voor declaratie, 4 bonnen + geld overgemaakt terug gekregen en het bedrag van 2 bonnen en de 2 bonnen zelf niet terug gekregen en er staat bbw achter...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

brancheorganisatie bewindvoering wsnp
12 jaar geleden
Misschien betekent de afkorting Bijzondere Bijstandswet. Dat zou kunnen betekenen dat de declaraties niet zijn betaald omdat ze onder die wet vallen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit is de Bijzondere Bijstandswet:

Bijzondere bijstand houdt in dat de gemeente burgers financiële steun geeft bij bijzondere kosten. Daarbij kan gedacht worden aan medische kosten zoals een bril, extra stookkosten (bijvoorbeeld bij reuma) of kosten van kledingslijtage door rolstoelgebruik. Voorwaarde is dat de uitgaven absoluut noodzakelijk zijn en de kosten niet uit het eigen inkomen of vermogen betaald kunnen worden. Men komt alleen voor bijzondere bijstand in aanmerking als de kosten niet via een andere regeling of verzekering terug te krijgen is.

Mogelijk moet je dus een beroep doen op de BBW om die andere declaraties vergoed te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vermeldt er niet bij of het om Nederland of Belgie gaat.

In het laatste geval kan het: Belgisch Burgerlijk Wetboek betekenen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik denk dat je beter de gemeente kunt bellen met de vraag wat het betekent. Ik kom zoveel dingen tegen:
Bureau Begeleid Werken
Belangenvereniging Binnenstadbewoners
Branchevereniging Bewindvoerders WSNP
Bestuur, Beheer en Werken, Welzijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BBW staat voor: Berekening van Bouwkosten van Woningen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord