Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

67% onafhankelijk, gemeten door Maurice de Hond die een onafhankelijke waarde van 5,7 wordt toegewezen door het OMB(onafhankelijkheid Metings Bureau).

Toegevoegd na 1 minuut:
Echter is gebleken uit onderzoek dat 3/4 van dergelijke onderzoeken niet juist is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je geen een percentage geven maar ik denk dat je de onafhankelijkheid, door de Stemwijzer te doen, zelf ook redelijk gemakkelijk kunt beoordelen. Aan het eind staan namelijk de stellingen die jij beantwoord hebt, met daarbij de mening van de verschillende politieke partijen over die stelling. Je kunt dan lijkt mij gemakkelijk testen door te kijken of het antwoord dat jij gaf, klopt bij het antwoord van de verschillende politieke partijen. Komen jouw antwoorden meer overeen met de antwoorden van bijv. de SP, maar krijg je VVD als stemadvies, dan weet je dat de Stemwijzer niet zo betrouwbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel natuurlijk niet met zekerheid te zeggen schat ik dat het met de onafhankelijkheid van Stemwijzer wel goed zit.

Dit betekent niet dat de Stemwijzer een betrouwbare raadgever bij het stemmen is. Wetenschappers waarschuwen voor het gebruik van de Stemwijzer en andere kieswijzers als stemhulp:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK-Dossier-Verkiezingen-van-2012/article/detail/3311375/2012/09/05/Wetenschappers-waarschuwen-voor-gebruik-kieswijzer-als-stemhulp.dhtml
rose
12 jaar geleden
De onafhankelijkheid van de stemwijzer kun je ook heel goed aflezen aan de opbouw van de vragen.
Sommige vragen zijn nl. nogal sturend of suggestief.
Dit betekend dus dat men jou probeert te beinvloeden.
M.a.w. Niet onafhankelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing