Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat na vermissing /diefstal (onbekend)van je Bank/Giro pas de politie bij aangifte vraagt na je pincode voor het onderzoek?

Toegevoegd na 20 minuten:
Dit is mij namelijk wel gevraagd in het belang van het onderzoek 2 dagen geleden en na navraag aan een aantal mensen maak ik me ernstig zorgen waarom/voor zij het gedaan heeft ?!? Want het lijkt me achteraf gezien geen normale werkwijze.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik werk bij de bank en kan je zeggen dat niemand jouw pincode hoeft te weten, ook de politie niet en ook geen enkele medewerker van de bank. Bovendien hoef je geen aangifte te doen bij vermissing van je bankpas bij de politie, dit moet je alleen melden bij de bank zelf! Deze kunnen dan voor een vervangende pas zorgen. Is er echter geld van je rekening doordat derden jouw pincode weten of hebben meegekeken in dit geval wel aangifte. De politie kan in samenwerking met de bank dan beelden opvragen van pintransacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk bij de politie en wij vragen bij het opnemen van een verklaring vermissing nooit naar de pincode van uw bankpas.

Het opnemen van een verklaring is trouwens louter om de vermisser een bewijs mee te kunnen geven. Er wordt geen onderzoek opgestart.

De politie heeft er verder ook totaal geen belang bij om uw pincode te weten.

Waarom er nu wel naar uw pincode is gevraagd is mij totaal onduidelijk.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
op tv is lang een reclame geweest over het nooit aan iemand vertellen van je pincode !
en dan zal de politie er naar vragen voor onderzoek bij vermissing/diefstal...
wat een onzin : als of het op het pasje staat, of dat ze het ergens anders tegen zouden komen, dit is iets wat helemaal niet mag! schande !

antwoord

nee het is niet normaal, ik zou een klacht indienen!

succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing