Ik weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet?
Ik ben docent op een VMBO school.
Vandaag sprak ik 2 leerlingen aan omdat ze tijdens de les nepnagels op aan het plakken waren.
Nadat ze na diverse waarschuwingen hiermee doorgingen heb ik de nepnagels afgepakt met de mededeling dat ze die na schooltijd terug zouden krijgen.
Meisje nummer 1 word hierop meteen boos en zegt dat ze mijn nek wel zou breken, waarop ik haar meteen zeg dat ze de les moet verlaten. Meisje nummer 2 komt achter mij aan als ik de nagels op wil bergen met de mededeling dat ze ze net op wilde ruimen, dat ik haar niet de kans heb gegeven om het op te ruimen en staat bijna boven mij (ik ben niet zo groot) te schreeuwen dat ik de nagels terug moest geven.
Waarop ik ook haar meteen zeg dat ze kan vertrekken.
Om een toch al vrij lang verhaal niet nog veel langer te maken, meisje nummer 1 is nu dus geschorst en meisje nummer 2 is de moeder gebeld met de mededeling dat als er nog 1 keer iets gebeurd dat ze ook geschorst gaat worden.
Ik ben eigenlijk de hele tijd vrij rustig gebleven, neem de bedreiging ook echt niet serieus maar het zit me toch niet lekker merk ik nu.
Wat is jullie advies?
Dan weten ook zij wat ze aan je hebben en wat ze kunnen verwachten.
Duidelijkheid, dus.
Ik hoor van mijn kinderen wel dat docenten ook andere taal uitslaan, dat vind ik dan ook geen voorbeeld.
Kalm en consequent handelen is denk ik de beste methode.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.