Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kunnen we dit tegenhouden:Energierekening in 2012 fors omhoog....

Vanaf 2012 gaan huishoudens enkele honderden euro's meer betalen voor energie, weet de Volkskrant. Grote investeringen van het kabinet zijn de boosdoener.
We moeten overal maar meer en meer voor gaan betalen.
Is er dan geen 1 mogelijkheid om dit kabinet te stoppen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Gewoon een goede partij, en zeker niet links gaan stemmen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Energie wordt sowieso duurder zolang deze uit fossiele brandstoffen worden opgewekt. Er moet geïnvesteerd worden om de energievoorziening duurzamer te maken. Persoonlijk vind ik het belangrijker om te kijken naar de gevolgen van je levensstijl op het milieu dan louter de gevolgen voor je portemonnee. Als je veel energie verbruikt is het sociaal om deze energie duurzaam op te laten wekken. Zodoende ben je niemand tot last (broeikaseffect e.d.) met je levensstijl.

Er moeten investeringen komen om:

1)energievoorziening duurzamer te laten worden;
2)leveringszekerheid te garanderen;
3)afhankelijkheid van buitenlands mogendheden (die je niet altijd even gunstig gezind zijn) te verminderen.

Maar je vraag: Als iedereen zijn steentje bijdraagt, wordt de energievoorziening duurzamer waardoor iedereen uiteindelijk profiteert door een schonere leefomgeving.

Als je het niet eens bent met de regering, moet je maar in 2011 (of eerder, wie weet) gaan stemmen op een partij die je mening vertegenwoordigt. En als een meerderheid het met je eens is, kan beleid veranderd worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet creatief zijn om ze een halt toe te roepen.Wij hebben een houtkachel en mijn man kan pallethout gratis meenemen van zijn werk.S'avonds doen we vaak kaarsjes of waxine-lichtjes aan,dat is nog veel gezelliger ook.Maar als ze minder geld binnenkrijgen zullen ze het tarief ook wel weer verhogen.Mijn man zegt altijd:vroeger had je roofridders te paard en nu rijden ze in een Mercedes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De plannen van de regering kunnen we toch niet tegenhouden hoor.
Die worden ons gewoon door de strot geduwd, net zoals de euro toendertijd en het rekeningrijden straks.
En wij laten alles gelaten over ons heenkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De energiemaffia, oh lobby zit zo diep in de politiek dat ze zich prijsverhogingen kunnen veroorloven. Natuurlijk zijn er investeringen nodig, maar helaas gaat een hoop geld op aan overbodige en dure 'speeltjes' van de politiek.

Ik heb zelf minder stroom verbruikt dan vorig jaar, maar ik mag wel ff 90€ bij betalen... 'omdat de stroomopwekking duurder is geworden'. Wedden dat het energiebedrijf gewoon weer meer winst heeft gemaakt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing