Hoe kunnen mensen nou stellen dat een president beter is dan ons koningshuis?
Daar bedoel ik mee, mensen vallen elke keer over de kosten. Vaak is dat de enige argumentatie, en dan nog wel verwikkeld in één zin. Maar niemand weet wat een president in Nederland zou kosten, dus daarmee blijft het een vergelijking o.b.v een aanname.
Ook weet men niet wat het koningshuis precies doet, hoe ze het doen en wat het oplevert. Ofwel, waarom denkt men genoeg te weten om zo een uitgesproken mening te hebben?
Als laatste vraag ik mij af waarom men zo afgeeft op ons koningshuis, disrespectvol omgaat met leden hiervan (Prins Pils enz.) terwijl het één van de weinig punten is in onze geschiedenis dat nog steeds echt Nederland vertegenwoordig.
Zijn dit nou mensen die graag zeuren en afgeven opdat geen wat hun onbekend is? Uiteraard begrijp dat er vaak een vorm van jaloezie in zit, want wie wil nou niet prins zijn en een mooi stukje grond kopen.
En nee ik sta niet met prinsjesdag en koninginnedag vooraan of ben überhaupt aanwezig. Ik draag de Koninklijke familie niet zozeer een warm hart toe, maar respecteer wel de invulling van onze staat en daarmee mijn koningin.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.