Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doet een F 16 vlieger precies?

Een goeden dag mensen, ik wil f16 vlieger worden. Maar ik was erg benieuwd. Wat doet een f16 vlieger precies? Vliegt hij alleen maar of doet hij soms hetzelfde als een soldaat kijkt doet hij bijvoorbeeld ook gevecht ondersteuning op het land? Hoe zit het precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee je vliegt niet alleen. Binnen het squadron waar je bij hoort zijn er ook grondtaken op het vliegveld. Oefenen, studeren en hulpverlening maakt ook deel uit van de functie.
zie bijgevoegde link van de functie omschrijving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Qua training/opleiding zal het zwaarder zijn dan menig grond soldaat.Derhalve zal hij zich kunnen redden. Echter is hij dan veel ste kostbaar om als grondsoldaat in te zetten. En word zijn hoofdtaak vliegen. En is de rest van de opleiding meer bedoeld op zich te kunnen redden in een noodsituatie.
13 jaar geleden
Of iemand bij de luchtmacht alleen maar een F16 vliegt weet ik niet, maar voor zover ik weet zijn de taken:
- niet-geautoriseerde indringers van het nationale luchtruim onderscheppen en naar de grond begeleiden (eventueel in 2.894.376 stukjes als men niet meewerkt)
- in oorlogsgebied bommen e.d. droppen

Wellicht zullen ze ook niet-straaljagers vliegen, denk dan aan het overvliegen van materieel van en naar een oorlogsgebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing