gemeente hoorzitting bijstandsuitkering, pro deo advocaat meenemen?
Ik ben begin februari tot 1april werkloos geweest. ik heb ook een bijstanduitkering van de Wet WIJ mogen ontvangen. Ik heb eind maart aangegeven vanaf 1 april weer werk te hebben alleen was dat niet meteen 36 uur per week maar waren dat eerst trainingsdagen. Ik heb dit toen doorgegeven aan mijn contactpersonen die zich bezig hielden met mijn dossier. Ik heb aangegeven in een mailtje dat ik 7 dagen training zou hebben, dus 690 euro waardoor het misschien de maand april toch nog wat moest aangevuld worden. Aangegeven dat ik per 1 mei wel officieel 36 uur per week kon maken. Ik kreeg toen te horen dat ze mijn dossier zouden afronden en toen vroeg ik nog word dit nog aangevuld tot wat ik maximaal moet krijgen? De man zei dat dit in orde was en dat hij verder geen contact meer met me hoefde en ik hoefde verder niks te doen. Ik kreeg toen ineens in september een brief dat ik zou hebben gelogen over mijn inkomsten en zou teveel hebben ontvangen. Waarop ik natuurlijk in bezwaar ben gegaan want ik ben altijd eerlijk geweest. Ik heb alle mailtjes erbij gedaan etc. Nu 5 maart een hoorzitting waar ik bij mag zijn. is het verstandig om te gaan en maak ik hier tegen kans? Is het verstandig om een pro deo advocaat te nemen en waar kan ik dan het beste contact mee opnemen? Ik heb gehoord dat dit gratis is. (Ik ben student)
Ik denk ook dat het een miscommunicatie is alleen dan vraag ik me af of het dan zin heeft om naar die hoorzitting te gaan want ik heb bij mijn bezwaarschrift heel duidelijk de situatie verwoord en ik heb alle bewijsstukken erbij gedaan dat ik gewoon eerlijk ben geweest.. Ik snap niet waarom ze me dan toch proberen dit bedrag te laten betalen als ik tenminste eerlijk ben geweest. Is het zo dat ookal hebben hun de fout gemaakt dat ik het bedrag moet betalen of kan het zo zijn dat het dan idd toegegeven word en dan ook kwijtgescholden? het gaat om 800 euro. Voor mij heel veel geld want ik ben student en verdien te weinig.
Het is altijd slim om naar de hoorzitting te gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.