Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De kilometerheffing begint in 2012 met een gemiddelde van 3 cent per gereden kilometer.......?

Hoe gaan ze checken hoeveel km je rijdt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
763

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het aantal kilometers dat u rijdt en de daarvoor geldende tarieven worden geregistreerd in een kastje dat in uw auto wordt ingebouwd. Het kastje stuurt de informatie naar een 'inningsbureau' dat de rekeningen opmaakt en verstuurt. Het kastje moet aan hoge eisen voldoen, zodat de gegevens 100% betrouwbaar zijn en u het aantal kilometers en de tarieven zelf kunt controleren. Ook moet de privacy van de gebruiker goed worden bewaakt. Dit kan o.a. door het systeem alleen het aantal kilometers te laten doorgeven die u heeft gereden en tegen welk tarief dit is gebeurd.

Toegevoegd na 47 minuten:
http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bronnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuws op de t.v. en de radio

Andere antwoorden (2)

Het meest simpele is het gewoon bij de benzineprijs doen.
Dat is in het voordeel van een zuinige auto.
Terwijl oude slurpbakken meer moeten betalen.
maar dat is te simpel.
Maar nee, er komt weer voor miljoenen aan techniek, die natuurlijk weer fraudegevoelig zal blijken te zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat ben ik helemaal met je eens. Miljoenen aan techniek, gemaakt door projectleiders die te weinig verstand hebben van de typische eigenschappen van een technisch project. Daardoor zal het project uitlopen en een wanproduct opleveren. Extra belasting bij de benzineprijs doen is inderdaad een oplossing die schittert in haar eenvoud. Nadeel daarvan is dat je de heffing niet kunt differentiëren naar plaats en tijd, zoals dat heet. Met een kastje kan je een filegevoelige snelweg duurder maken dan een snelweg die meestal leeg is. Met een kastje kan je de wegen rond de spitstijden duurder maken dan in het holst van de nacht. Met een extra belasting op brandstof kan dat allebei niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het echte probleem is toch niet op deze manier op te lossen, hooguit tijdelijk.
Het heeft nu al miljoenen gekost en jaren vertraging
Er is al zoveel geprobeert, het beste dat dit jaar geholpen heeft is het mooie weer, daarom zijn er aanzienlijk minder filles geweest.
Carpoolen heeft ook maar even geholpen.
Let maar eens op als het straks voor het eerst weer 2 cm. sneeuw valt.
Laat staan als het een keer meer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cantare, heb ik ook wel, heb jaren lang in een oude volvo gereden, super auto, maar ja, ik moest wel vaak tanken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja ze gaan checken hoeveel kilometer dat je rijdt, dat kan heel makkelijk met je kilometerstand... Die wordt al heel nauwkeurig beijgehouden hoor...

En ik vraag je de prijs van 3 cent op te schrijven, want ik vermoed dat het vele malen meer zal zijn als het zover is, maar dan spreek ik over 3 keer of meer... We zullen zien hoe hoog het uitkomt in 2012...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding