Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee, een helikopter kan bijna op elke hoogte vliegen tot het natuurlijk te hoog word. Maar vanuit de lucht kun je iemand heel goed zoeken die vermist is.
stel nou dat de persoon die gezocht word in een sloot licht, dit kun je vanaf de weg niet zien als je er langs rijdt. Vlieg je door de lucht dan heb je een duidelijk aanzicht van boven en kun je dat bijvoorbeeld weer wel zien. Ik neem aan dat je de jongen bedoelt die vanmorgen op het nieuws was? Deze jongen had een rode jas aan waardoor het uit de lucht nog eens extra goed opvalt.
Natuurlijk word er ook gezocht door mensen en politie-agenten op de grond, dus dan is de kans alleen maar groter dat je de jongen vindt als je een helicopter inzet!

Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb beantwoordt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Ze kunnen een infraroodcamera gebruiken. Daarmee kun je warmtebronnen lokaliseren. Als hij nog leeft, is het jongetje een stuk warmer dan zijn omgeving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De infraroodcamera gebruiken ze vooral 's-nachts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Infraroodstraling ligt buiten het zichtbare licht. Warmtebronnen zijn dus ook overdag te detecteren. Lees hier maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Thermographic_camera. Vooral nu het zo koud is, vallen warmtebronnen goed op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/File:2010-06-11_EC135_BPol_EDDB_03.jpg
bamibal
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct dus een plusje.
Vanuit een helicopter heb je wel meer overzicht. In een duingebied of bos kun je bijvoorbeeld ook een verdachte vrouw zien lopen of een auto zien staan die op een ongebruikelijke plaats staat. En als er iemand ligt kun je die persoon vanuit de hoogte ook beter zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding