Mag de Politie duwen? *zie beschrijving*?
Ik stond laatst te bellen op de stoep voor een kroeg.
Gewoon een openbare plek dus. Nu stond er toevallig ook politie. De politie vroeg me om weg te gaan. Ik zei vriendelijk dat ik zo zou vertrekken maar nu nog even bleef staan omdat ik aan het bellen was.
Dit viel niet goed bij de politie, ze begonnen op een agresieve toon tegen me te praten en gaven me een duw.
Mag de politie mij zomaar van een openbare plek wegduwen?
Als ze dit doen, hoe kan ik ze er dan op een goede manier op aanspreken dat ze fout zitten(als dit zo is).
Het zou natuurlijk onder weigering van bevel kunnen vallen maar dat lijkt me sterk.
Bedankt!
Ik zie die situatie nu gewoon voor me, jij met je telefoon aan je oor op de stoep, politieagenten vragen of je even opzij wilt stappen en jij zegt dat je dit straks wel doet omdat je aan het bellen bent? Ik zou zeggen, wees blij dat het bij duwen is gebleven.. In de VS zou je in elkaar geknuppeld zijn en in het midden oosten was je opgepakt.
Daar hoeft geen reden voor te zijn.
Je kent alleen het verhaal van vragensteller. De politie was iets aan het doen of wat dan ook en vragensteller stond in de weg en kreeg het verzoek weg te gaan.
Waarom moest je daar weg? Hoe luid was het gesprek? waarom ging je niet weg? zei je vriendelijk dat je weg ging of met een toon van, het kan me niks schelen?
Denk verder dan je neus lang is en heb niet zo een bekrompen kijk. Jeetje.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.